ورزش بانوان

فدراسیون جهانی کارگران: حضور بانوان جودوکار باحجاب ممنوع!



سعید قمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور جودو کارگران در دو بخش زنان و مردان به میزبانی اصفهان، اظهار کرد: این مسابقات ۱۹ و ۲۰ مهر در بخش زنان و مردان برگزار می‌شود که در مردان به دلیل شرکت در مسابقات قهرمانی جهان یونان جنبه انتخابی تیم ملی را دارد و برترین ها بعد از حضور در ۳ مرحله اردوی آماده سازی در قالب یک تیم کامل خرداد سال آینده به قهرمانی جهان اعزام می شوند.

وی درباره حضور زنان جودوکار در قهرمانی جهان یونان اظهار کرد: براساس بخشنامه فدراسیون جهانی چون امکان شرکت بانوان باحجاب در این مسابقات وجود ندارد تنها در بخش مردان می‌توانیم در قهرمان جهان شرکت کنیم. البته سعی داریم در جریان مسابقات با مسوولان فدراسیون جهانی برای حضور بانوان در رقابت‌های بعدی مذاکرات لازم را انجام دهیم تا این مشکل حل شود و بانوان جودوکار نیز بتوانند با پوشش اسلامی در رقابت‌های جهانی حضور پیدا کنند.

قمی ضمن تشکر از حمایت‌های فدراسیون ورزش کارگری گفت: تیم ملی جودوی مردان برای چهارمین بار در قهرمانی جهان شرکت می‌کند که در سه دوره قبل که این رقابت‌ها در لتونی، اسپانیا و ایتالیا برگزار شد قهرمان شدند. تلاش بر این است که با حمایت فدراسیون در چهارمین حضور نیز از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قوانین خاصی برای حضور جودوکاران در مسابقات قهرمانی کشور وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: طبق آیین‌نامه کسانی می‌توانند در قهرمانی کشور شرکت کنند که در چارت قانون وزارت کار باشند و کد بیمه تامین اجتماعی داشته باشند در غیر این صورت امکان حضور آن ها وجود ندارد. البته در این مسابقات ما چون دنبال استعدادیابی نیز هستیم این رقابت‌ها رنج سنی خاصی ندارد و تمام افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در قهرمانی کشور شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی جودوی کارگران در پایان با اشاره به استقبال خوب جودوکاران زن و مرد برای شرکت در قهرمانی کشور، افزود: تاکنون ۱۰ تیم در بخش زنان و ۱۵ تیم در مردان ثبت نام کرده‌اند که البته تا روز برگزاری رقابت‌ها ثبت نام از تیم‌ها ادامه دارد. مسابقات قهرمانی کشور از نظر فنی بالاترین سطح را دارد و قطعا با برگزاری این مسابقات در آینده می‌توانیم جودوکاران خوبی را شناسایی و به تیم ملی زنان و مردان تزریق کنیم.

انتهای پیام

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع ایسنا

نوشته های مشابه