آخرین اخبار

مسن‌ترین سرمربی تاریخ لالیگا کیست


مسن‌ترین سرمربی تاریخ لالیگا کیست

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مانوئل پیگرینی، سرمربی باتجربه و سرشناس تیم رئال بتیس، روز گذشته پس از حضور در دربی سویل، مقابل سویای اسپانیا به رکوردی خاص دست پیدا کرد و با ۷۱ سال و ۲۰ روز، از رکورد هلنیو هررا به عنوان مسن‌ترین سرمربی تاریخ فوتبال لالیگا اسپانیا که آخرین بار در سال ۱۹۸۰، به عنوان سرمربی بارسلونا در سن ۷۱ سال و ۱۹ روز حضور پیدا کرده پیشی گرفت و نامش را در بین رکورد‌های تاریخ لیگ اسپانیا جاودانه کرد.

مانوئل پلگرینی کار خود را در لیگ اسپانیا با هدایت ویارئال در سال ۲۰۰۴ آغاز کرد و تا پایان فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ هدایت این تیم را برعهده داشت که رئال مادرید با او قرارداد امضا کرد و یک سال با او کار کرد. این مربی کهنه‌کار شیلیایی سپس از نوامبر ۲۰۱۰ تا ژوئن ۲۰۱۳ به مربیگری مالاگا رفت و سپس در تابستان ۲۰۲۰ برای مربیگری بتیس به اسپانیا بازگشت و اکنون او ۲۰ سال است که در این کشور به عنوان سرمربی فعالیت دارد و از چهره‌های خاص سرمربیگری در جهان محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است دیدار این دو تیم روز گذشته با نتیجه یک بر صفر به سود سویا خاتمه پیدا کرد و رئال بتیس با ۱۲ امتیاز از ۹ دیدار کماکان در رده دهم جدول باقی ماند.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع دانشجو

نوشته های مشابه