آخرین اخبار

فقط صعود نه بازی زیبا



طبق برنامه، قراربود تیم‌ملی پس ازاین مسابقه از تاشکند مستقیمابه مشهد برود تا۲۴مهرماه در چهارمین بازی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی برابر قطر بازی کند اما دیروز کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال اعلام کرد بازی در مشهد برگزار نمی‌شود و تیم ملی باید در کشور ثالث برابر قطر بازی کند. 
   
بازی کجا؟
فدراسیون فوتبال از همین حالا سه پیشنهاد برای بازی با قطر داشته؛ 
اول؛ بازی رفت به میزبانی قطر باشد نه ایران. 
دوم؛ دو تیم در شهر دبی به عنوان کشور ثالث برابر هم قرار گیرند. 
سوم؛ میزبان مسابقه ازبکستان باشد تا در این صورت تیم‌ملی به جابه‌جایی نیاز نداشته باشد. 

حامد مومنی، معاون دبیر کل فدراسیون فوتبال دیروز در تایید خبر لغو بازی با قطر گفت: با توجه با اختلال در پرواز‌ها، فیفا چنین تصمیمی گرفت و قرار شده نهایتا تا امروز ساعت ۱۴ محل برگزاری بازی ایران و قطر مشخص شود. مومنی توضیح داد: «درحال بررسی پیشنهادها هستیم اما منتظریم پرواز تیم‌ملی به تاشکند برسد‌ تا با توجه به این فرصت، جمع‌بندی نهایی را با امیر قلعه‌نویی داشته باشیم. بعد فنی راهم باید در نظر داشته باشیم.»سرمربی تیم‌ملی هم بلافاصله در واکنش به این موضوع گفت: «اجازه بدهید فعلا بازی با ازبکستان را بگذرانیم. همه‌ دنیا، ایران و ایرانی را به مهمان‌نوازی می‌شناسند. حتی وقتی کریستیانو رونالدو آمد از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها خیلی تشکر کرد.ما،هم کشور امنی داریم وهم مردمی با‌معرفت وهم یکی از قشنگ‌ترین کشورهای دنیا از نظر قدمت، فرهنگ و آب و هوا هستیم. درکجای دنیا می‌توانید همزمان در کیش شنا کنید و یک ساعت و نیم بعد در ایستگاه هفت تهران اسکی کنید؟ این خصلت بی‌نظیر درهمه جای دنیا نیست. ایران یکی از قشنگ‌ترین کشورهاست و مردمانش از نظر مهمان‌نوازی جزو بهترین‌ها هستند.»
   
حدف اصلی، صعود است 
فارغ از این مسائل، تیم‌ملی با روحیه به تاشکند رفت. امیر قلعه‌نویی خطاب به ملی‌پوشان گفت: «همچون تمام بازی‌های ملی، دو دیدار مهم پیش‌روی ماست و باید تمام تلاش‌مان را به خرج دهیم تا مردم ایران را خوشحال کنیم.» مهدی تاج، رئیس فدراسیون هم در تکمیل حرف‌های قلعه‌نویی اضافه کرد: «بهترین کار دنیا این است که بتوانیم کسی را خوشحال کنیم. خدا به شما توانی داده که می‌توانید ۸۵ میلیون ایرانی را خوشحال کنید و این کار بسیار بزرگی است. ان‌شاءا… در این چند بازی برای ملت و خوشحالی مردم با لطف خدا و مدیریت سرمربی تیم‌ملی نتیجه بگیرید و مردم را خوشحال کنید.»
تیم‌ملی یک جلسه تمرین در تهران داشت که البته قلعه‌نویی تمام نفراتش را در اختیار نداشت. بعضی از لژیونرها مستقیما به تاشکند رفتند تا از امروز در تمرین ریکاوری و یا از فردا در تمرین اصلی تیم حاضر باشند. قلعه‌نویی هم با اظهار رضایت از این مساله گفت: «شرایط تیم ملی خیلی خوب است. می‌دانیم بازی سختی داریم و باید تمرکز و دوندگی بیشتری داشته باشیم و برخلاف بازی با امارات باید از موقعیت‌هایمان به نحو احسن استفاده کنیم.»   قلعه‌نویی و تیم‌ملی بعد از دو بازی گذشته شاهد حمله مجازی مخالفان بودند، به شکلی که این مسأله واکنش تند مهدی‌ طارمی بازیکن تیم ملی را به همراه داشت. قلعه‌نویی خوب می‌داند به سخت‌ترین حریفان گروه نزدیک می‌شود اما یک هدف تعیین کرده که آن، صعود است نه توجه به حملات. آندو، دستیار امیر هم دیروز آب پاکی را روی دست منتقدان ریخت: «زیبا بازی کردن یک چیز است و نتیجه گرفتن یک چیز دیگر، نکته مهم این است که در آخر تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی راه پیدا کند. هدف اصلی ما صعود است.» 

واکنش به صعود در رنکینگ فیفا
تیم‌ملی ایران در رنکینگ دنیا به رده نوزدهم صعود کرد. البته این صعود چندان همخوانی با سبک بازی تیم‌ملی نداشته. امیر قلعه‌نویی اما خوشحال از این اتفاق گفت: «به دست آوردن این رنکینگ کار سختی است. مثال کوچکی می‌زنم. بازی با ژاپن است و لژیونرها هم از سراسر دنیا با یک پرواز به توکیو می‌روند. یا مثلا با کره‌جنوبی بازی دارند و لژیونرها با یک پرواز به سئول می‌روند اما جمع کردن بازیکنان‌مان بیشتر از ۳۰ ساعت زمان می‌برد.این یکی ازشرایط سخت ماست.ما مجبور شدیم یک مربی‌مان را برای بازیکنانی که زودتر می‌آیند به ازبکستان بفرستیم ولی کشورهای دیگر این مشکلات را ندارند. شاید به‌ دلیل مشکلات پرواز و دغدغه‌هایی که الان هست و نمی‌خواهم باز کنم، یک مقدار سخت است. با همه اینها خوشحالیم که توانستیم نتایج قابل قبولی بگیریم.» آندو دستیار امیر هم در این باره اضافه کرد: «رنکینگ برای تیم ملی ما خیلی مهم بوده و بازیکنانی که زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران کار می‌کنند، همیشه توانایی خودشان را نشان دادند.»

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع جام جم آنلاین

نوشته های مشابه