آخرین اخبار

در بحث استفاده از هوش مصنوعی نیاز به یک تحول داریم


در بحث استفاده از هوش مصنوعی نیاز به یک تحول داریم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، نشست هم‌اندیشی وزارت ورزش و جوانان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با حضور دکتر احمد دنیامالی و دکتر حسین افشین در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

دنیامالی در این نشست اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما از ابتدای حضور در وزارت ورزش و جوانان پوست‌اندازی در حوزه کارهای فناورانه است که در این راستا پیرو صحبت قبلی که با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور داشتیم جلسه امروز را تشکیل دادیم که بتوانیم هم‌اندیشی را انجام دهیم.

وی افزود: هدف ما این است که یک کار ویژه و خاص را در حوزه علمی و فناوری انجام دهیم و برای این کار نیاز به مشورت داریم. احساس می‌کنیم که در علوم جدید و به ویژه در بحث هوش مصنوعی نیاز به یک تحول داریم. در حوزه ورزش و به ویژه قهرمانی به این تحول نیاز داریم و باید پیشگام باشیم. وقتی ما پیشگام باشیم ادارات کل و فدراسیون‌ها نیز به تبع از ما به این موضوع ورود خواهند کرد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: وقتی ما از جوان و ورزشکار خود انتظار داریم در المپیک که بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان است مدال بگیرد و با دنیا رقابت کند باید خودمان نیز در حوزه کاری ارتقا پیدا کنیم و با علم روز جلو برویم و برجسته شویم. نمی‌توان انتظار داشته باشیم که فدراسیون و ورزشکار قوی داشته باشیم ولی خودمان ضعف داشته باشیم.

وی افزود: ما اگر قوی شویم ادارات کل، فدراسیون‌ها و ادارات شهرستان‌ها نیز قوی خواهند شد. برای رسیدن به این هدف نیازمند کمک و همفکری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری هستیم. به لحاظ شاخص‌هایی که اعلام شده ما جزو وزارتخانه‌های متوسط هستیم و این برای ما خوب نیست. ما با قشر جوان مواجه هستیم و یک ظرفیت کلانی در کشور وجود دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم. هدف ما این است که یک تیم مشترک بین وزارت ورزش و معاونت علمی فناوری ایجاد شود و برنامه‌ها را بتوانیم اجرایی کنیم.

دنیامالی اظهار داشت: آئین‌نامه حمایت از تولید و مباحث دانش‌بنیان در حوزه ورزش و جوانان اواخر سال ۱۴۰۱ در جلسه هیأت دولت تصویب شد و باید تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت ورزش و معاونت علمی فناوری منعقد می‌شود پیرو همین مصوبه باشد و برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع دانشجو

نوشته های مشابه