آخرین اخبار

بازگشت کریم باقری به نفع سروش رفیعی شد | رقیب پرسپولیس خواسته روان تیم را جریحه دار کند



به گزارش همشهری آنلاین محمود شافعی که خودش با کریم باقری همبازی بوده بازگشت کریم را بهترین اتفاق ممکن برای پرسپولیس می‌داند. به بهانه این اتفاق و بازی حساس پرسپولیس مقابل السد گفت‌وگویی با شافعی داشتیم.
از بازی مقابل چادرملوصحبت کنید که پرسپولیس خیلی سخت پیروز شد.
زمین بد تختی مانعی بزرگ برای انجام بازی خوب بود اما جدا از این مسأله تیم چادرملو با دفاع چندلایه واقعاً شرایط را سخت کرده بود. از سوی دیگر چنین تیم‌هایی واقعاً خطرناک هستند چون انگیزه بالایی دارند و چیزی هم برای از دست دادن ندارند و بازیکنان‌شان برای برد مقابل پرسپولیس و بیشتر دیده شدن در بازی پخش مستقیم دست به هر کاری می‌زنند. البته پرسپولیس هم خیلی خوب نبود و بازی در مجموع کیفیت فنی نداشت اما پرسپولیس در دقایق آخر فشار را خیلی بیشتر کرد و به خواسته خودش هم رسید.

در خصوص انجام بازی‌های تیم ملی و بازی‌های دیگر پرسپولیس بعد از دیدار با السد که باید در زمین بی‌طرف برگزار شود چه نقدی دارید؟
این نوع برنامه‌ریزی از سوی ای‌اف‌سی واقعاً خنده دار است چون همه دیدند که تیم ملی چند روز پیش با پرواز راهی تاشکند شد و هیچ اتفاقی هم رخ نداد به همین دلیل چگونه است که برای بازی‌های بعدی تیم ملی و پرسپولیس چنین تصمیمی می‌گیرند. این واقعاً کم‌لطفی در حق تیم ملی، پرسپولیس و بقیه نمایندگان ایران در آسیا است. آنها دنبال بهانه هستند و به منافع تیم‌های باشگاهی و تیم ملی ایران شدیداً لطمه می‌زنند. همه می‌دانند که ایران امن‌ترین کشور است و تصمیمات AFC واقعاً خیلی سختگیرانه است چه بسا که ما شاهدیم پروازهای ایران به ترکیه و امارات انجام می‌شود و مشکلی به شکلی که AFC از آن دم می‌زند وجود ندارد.

در رابطه با بازگشت کریم باقری به پرسپولیس چه نظری دارید؟
من خودم افتخار همبازی بودن با آقا کریم در پرسپولیس و تیم ملی را داشته‌ام. کریم یکی از بهترین و بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ماست که در پرسپولیس و تیم ملی در نقش مربی بسیار موفق عمل کرد. آقا کریم علم فوتبال را خیلی خوب می‌داند و حتماً گاریدو از این علم در کنار رزومه فوتبالی او نهایت استفاده را خواهد برد. کریم در قامت کمک گاریدو خیلی می‌تواند به پرسپولیس در قالب برنامه‌های تاکتیکی و مسائل دیگر به بازیکنان و مربی کمک کند.

به عنوان بازیکن سابقی که سال‌ها در پست هافبک بازی کرده دلیل ضعف سروش را در چه مسأله‌ای می‌بینید؟
به نظرم سروش بازیکن خوبی است اما من بازی با دو هافبک دفاعی را اصلاً برای پرسپولیس نمی‌پسندم و در مورد سروش هم معتقدم برنامه تمرینی این بازیکن باید تغییر کند و به صورت اختصاصی جدا از تمرین تیمی باید با او کار شود تا مشکل بدنی و بعضی از مشکلات دیگر این بازیکن که به مسائل تاکتیکی باز می‌گردد برطرف شود. شاید در این زمینه حضور آقا کریم خیلی به سود سروش و سایر هافبک‌های پرسپولیس شود.
در خصوص بازی مقابل السد چه نظری دارید؟
پرسپولیس مقابل تیم‌های قطری برتری نسبی داشته است. السدی‌ها کری خوانده و خواسته‌اند که روان پرسپولیس را جریحه‌دار کنند اما این کری خوانی برای آنها تأثیر معکوس خواهد داشت.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه