آخرین اخبار

تیم‌ملی گل نزن!



به آمار گلزنی‌ آنها دقت کنید. سردار ۸۶ بازی ملی و ۵۳ گل و مهدی طارمی ۸۸ بازی ملی و ۵۱ گل. با این آمار عالی، همه خواب شیرینی برای زوج گلزن تیم‌ملی در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی دیده بودند ولی خروجی کار چیست؟ ۳ بازی و فقط دو گل! سهم طارمی فقط یک گل (پنالتی) بوده، سردار صفر گل و مهدی قائدی هم یک گل. فراموش نکنید علاوه بر این خط حمله آتشین، ایران بازیکنان نفوذی خوبی هم دارد که آنها نیز نتوانسته‌اند در «پازل تاکتیکی» قلعه‌نویی کاری از پیش ببرند. چشمه گلزنی تیم‌ملی خشکیده و این موضوع شدیدا نگران‌کننده است.  با نگاهی به آمار گلزنی مدعیان مشخص می‌شود قلعه‌نویی باید سریعا فکری به حال فاز هجومی تیم‌ملی کند. ازبکستان همگروه ما در سه ماه چهار گل زده. حتی امارات هم چهار بار دروازه حریفان را باز کرده. سهم قطر هم شش گل بوده که البته شش گل هم دریافت کرده. در گروه اول حتی قرقیزستان و کره شمالی هر کدام با سه گل زده، عملکرد هجومی بهتری نسبت به ایران داشته‌اند. 
​​​​​​​در گروه B کره‌جنوبی پنج گل زده. عراق مثل ما فقط دو گل به ثمر رسانده اما اردن و عمان هر کدام چهار و پنج گل زده‌اند. تنها تیم‌هایی که در این مرحله کمتر از ایران گل زده‌اند کویت و فلسطین هستند که در سه مسابقه تنها یک گل به ثمر رسانده‌اند. 
در گروه C هم فقط چین بحران‌زده به اندازه ایران گل زده و مابقی تیم‌ها آمار بهتری از ما دارند. ژاپن ۱۴ بار دروازه حریفان را باز کرده و استرالیا، عربستان، بحرین و اندونزی هر کدام سه گل زده‌اند. منتهی باید به فرصت‌های گلزنی آنها هم دقت کرد. اندونزی سه گل زده ولی می‌توانست مثلا به عربستان دو گل دیگر هم بزند.  البته نباید یک موضوع را فراموش کرد. ایران هر چند در خط دفاعی تاحدودی متزلزل بوده و امیر قلعه‌نویی هم بارها و بارها دست به تغییر زده اما در سه مسابقه گذشته گلی دریافت نکرده تا از این جهت آمارش خوب باشد. البته قلعه‌نویی تمایل چندانی به آمار ندارد و امتیازگیری برایش مهم است. تیم‌ملی فعلا با هفت امتیاز در گروه A مقدماتی تیم دوم است و اگر بتواند قطر را سه‌شنبه در امارات ببرد، شانس خود را برای صعود افزایش می‌دهد. 

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع جام جم آنلاین

نوشته های مشابه