رزمیورزش > ورزش های رزمی

با تکواندوکاران بومی به دنبال شگفتی هستیم/ مشکلات داوری رفع شود



با تکواندوکاران بومی به دنبال شگفتی هستیم/ مشکلات داوری رفع شود

سرمربی تیم تکواندو مس کرمان با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر اظهار داشت: برای فصل جدید به تکواندوکاران بومی خود بیشتر میدان داده و تنها سه تکواندوکار غیر کرمانی جذب کردیم، در هفته اول نیز دو مدال طلا و نقره توسط تکواندوکاران جوان و با آتیه کرمانی کسب کردیم. آکادمی تکواندو مس کرمان فعالیت‌های خوبی در جهت آموزش تکواندوکاران نخبه دارد. امیدواریم روزی برسد که با نفرات بومی خود بهترین نتایج را در تکواندو ایران بگیریم.

وی در مورد سطح فنی هفته لئب مسابقات لیگ برتر هم گفت: چیزی که عیان است، نیازی به بیان ندارد، فنی‌ترین و با کیفیت ترین مسابقات را در هفته نخست شاهد بودیم. اغلب تکواندوکاران شاخص کشور در ترکیب تیم‌های مختلف در این مسابقات حضور دارند و واقعاً مبارزات جذابی را شاهد هستیم. این تداوم همان روندی است که تکواندو ایران از دو سال گذشته آغاز کرده و باعث کسب افتخارات متعدد و بازگشت شور و نشاط به خانواده بزرگ تکواندو شده است.

خواجه حسنی ادامه داد: رقابت‌های لیگ برتر برای دومین سال متوالی است که به صورت گرندپری برگزار می‌شود که البته در هفته نخست شاهد نواقصی بودیم که مهمترین بخش آن داوری‌ها بود. در این هفته مشکلاتی را در قضاوت‌ها شاهد بودیم که شاید به استفاده از داوران جوان مربوط باشد. با جوانگرایی موافقم و معتقدم می‌تواند به رشد تکواندو کمک کند، ولی تا جایی که به تیم‌ها لطمه نزند.

سرمربی مس کرمان افزود: در لیگ برتر فقط نفت آبادان و مس کرمان دو تیم شهرستانی هستند و نباید شرایط را به سمتی ببریم که این دو تیم نیز قید حضور در لیگ برتر را بزنند. هدف همه ما رشد و اعتلای تکواندو است و کمیته داوران باید برای افزایش سطح قضاوت‌ها در جهت عدالت محوری گام بردارد، نه اینکه خدای نکرده یک اشتباه کوچک زحمات یک تیم را زیر سوال ببرد. البته اشتباه هم جزئی از مسابقات ورزشی است هم از سوی ورزشکار و مربی و هم از سوی داوران، باید تلاش همه در جهت کاهش این اشتباهات باشد.

وی در پایان گفت: از ابتدای سال شاهد موفقیت‌های خوب تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا و پس از درخشش تاریخی در المپیک بودیم که تداوم این روند به قهرمانی دختران و پسران تکواندو در رقابت‌های نوجوانان جهان باعث شد که تکواندو ایران به جایگاه خود در جهان بازگشته و انگیزه و غرور به جوانان، مربیان و خانواده این رشته بازگردد که جا دارد این موفقیت‌ها را به هادی ساعی رئیس و همه مسئولان فدراسیون، کادر فنی تیم‌های ملی و خانواده بزرگ و پرافتخار تکواندو تبریک عرض کنم.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه