آخرین اخبار

چگونه به عنوان یک مهاجر در فناوری پیشرفت کنیم: نکاتی برای جستجوی شغل شما


خوش آمدید به ستون های سازنده، جایی که ما صداهای متخصص HubSpot Creator را به وبلاگ ها می آوریم که الهام بخش شما هستند و به رشد بهتر شما کمک می کنند.

من دقیقا یک دهه پیش به ایالات متحده نقل مکان کردم. من اخیراً این را زیاد می گویم – شاید مغز من هنوز در حال تطبیق با این نقطه عطف است. یادم می آید زمانی که یکی از دوستانم گفت: “من قصد دارم 5 سال در این کشور بمانم.”

در آن زمان، فکر کردم، «پنج سال بسیار است. من قطعاً با قیمت بسیار کمتری اینجا خواهم بود.»

خوب، ده سال گذشته است، و من هنوز در منطقه خلیج سانفرانسیسکو هستم – این طولانی‌ترین زندگی‌ای است که در بزرگسالی در هر شهر زندگی کرده‌ام.

کیت رایگان: همه چیزهایی که برای جستجوی شغل خود نیاز دارید

قبل از نقل مکان، تحقیقات زیادی برای کاریابی انجام دادم. احساس آمادگی کردم – رزومه خوبی داشتم و برای شرکت های بین المللی از جمله هیولت پاکارد و ویزا در یکی از بزرگترین شبکه های آژانس تبلیغاتی جهانی کار کرده بودم. روی کاغذ تاثیرگذار به نظر می رسید، اما وقتی مصاحبه را شروع کردم، با چالش های واقعی روبرو شدم.

احساس می‌کردم یک چیز می‌گویم، اما مصاحبه‌کنندگان چیز کاملاً متفاوتی شنیدند. من مدت زیادی را سپری کردم که احساس گیجی می کردم، اغلب خودم را تکرار می کردم تا مطمئن شوم که پیامم را منتقل می کنم.

در نهایت، آنها وسعت کامل تجربه من را درک خواهند کرد. همانطور که با این کشور، فرهنگ و زبان جدید راحت تر شدم، شروع به درک تفاوت های ظریف کردم. ظریف بود.

نکاتی برای جستجوی شغل فنی شما

هدف این مقاله به اشتراک گذاشتن مشاهداتی است که من با آنها برخورد کرده‌ام و اینکه چگونه می‌توانید آن‌ها را در نظر داشته باشید، اگر فرصت‌های جدید باز هستید و به دنبال کار در خارج از کشور هستید. دیدگاه من ناشی از کار در فضای فناوری در منطقه خلیج است، و در اینجا چیزی است که آموخته ام:

1. زبان را یاد بگیرید.

وقتی می‌گویم «زبان را بیاموز»، فقط در مورد انگلیسی صحبت نمی‌کنم. من در مورد زبانی صحبت می کنم که در صنعت شما صحبت می شود.

نقش های مختلف اصطلاحات مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال، در محیط های Agile، عباراتی مانند “آیا مسدود کننده ای دارید؟” را می شنوید. یا “آیا به روزانه ملحق می شوید؟” امروزه طراحان UX اغلب طراحان محصول نامیده می شوند. بسیاری از اسکرام مسترها به نقش های مدیریت پروژه تبدیل شده اند.

وقتی مردم رزومه ای را می بینند که فرد را هم به عنوان مدیریت محصول و هم به عنوان مدیریت پروژه فهرست می کند، ممکن است گیج کننده باشد، چرا آن نقش های متمایز را ایفا می کنند؟

درک و استفاده از زبان خاص صنعت می تواند تفاوت بزرگی در نحوه درک و درک تجربه شما ایجاد کند.

2. رزومه خود را به خوبی بسازید.

رزومه شما باید نمایشی مختصر از مهارت ها و دستاوردهای شما باشد.

قبل از نقل مکان به ایالات متحده، سال ها بود که رزومه خود را به روز نکرده بودم – من فقط به لینکدین و شبکه خود متکی بودم. در یک کشور و صنعت جدید، مجبور شدم خود را وفق دهم.

در سیلیکون ولی، رزومه‌ها معمولاً از عکس‌ها یا عناصر طراحی اجتناب می‌کنند. در عوض، روی ایجاد نقاط قوت تمرکز کنید که مسئولیت‌های شما و تأثیری را که بر تیم و محصول خود گذاشته‌اید برجسته می‌کند. آن اعداد تأثیر را نشان دهید، فقط مسئولیت های نقش خود را توصیف نکنید.

3. وقت خود را با متخصصان صنعت بگذرانید.

تعیین کمیت این یکی دشوار است، اما اغلب در مورد چیزهای کوچک است: رفتار، نحوه صحبت افراد، ابزارها و برنامه هایی که استفاده می کنند، و اولویت های صنعت یا شرکت آنها. با مردم درگیر شوید، به داستان‌های آن‌ها گوش دهید و آنچه برایشان مهم است را بیاموزید.

بیشتر بخوانید:

  • چگونه یک مربی پیدا کنیم

از پرسیدن سوال نترسید؛ مردم دوست دارند سفرهای خود را به اشتراک بگذارند. این یک راه عالی برای الهام ماندن و یادگیری چیزهای جدید است. بیاموزید که آنها به چه چیزی اهمیت می دهند، چه طراحی، تجربه کاربری یا نوآوری.

4. ادامه مطلب

من عاشق کتاب هستم؛ آنها به من الهام می بخشند، به من کمک می کنند مهارت های جدید را بیاموزم، و بینش هایی را از بهترین رهبران ارائه می دهند، تقریباً مانند یک MBA در یک کتاب. من قبلاً عمدتاً به زبان پرتغالی می خواندم، اما تسلط به زبان انگلیسی دنیای جدیدی از محتوا را باز کرد.

اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، خواندن به زبان انگلیسی می تواند به شما امکان دسترسی به منابعی را بدهد که در غیر این صورت ممکن است از دست بدهید. خواندن به سرعت بخشیدن به یادگیری شما کمک می کند، درک شما را از نحوه تفکر افراد در رشته شما عمیق تر می کند و به شما می آموزد که چگونه در صنعت انتخابی خود به طور موثر ارتباط برقرار کنید.

من عاشق این کتاب، نقشه فرهنگ، هستم و آن را به هر کسی که در فرهنگی متفاوت از فرهنگ شما کار می کند توصیه می کنم. این کتاب، افراد خود را بیابید، نیز عالی است.

5. فرآیند مصاحبه را درک کنید.

وقتی شروع به مصاحبه کردم، نمی دانستم چه انتظاری داشته باشم.

در فناوری، اولین مصاحبه معمولاً یک تماس تلفنی با استخدام کننده ای است که تجربه شما را بررسی می کند و سؤالات اساسی می پرسد. مصاحبه دوم معمولاً با مدیر استخدام است و بیشتر بر تجربه کلی شما تمرکز می کند. مرحله سوم می تواند یک مصاحبه پانل با چند ذی نفع یا پخش در دو روز باشد.

سپس، ممکن است یک پیگیری با مدیر استخدام داشته باشید که در آن آنها قبل از رفتن به آزمون یا دریافت پیشنهاد شغلی، سؤالات عمیق تری می پرسند.

این پنج بینش به طور قابل توجهی حرفه من در فناوری را در دهه گذشته متحول کرده است. مانند کتاب‌هایی که الهام‌بخش من بوده‌اند، این آموخته‌ها در سفر من دگرگون‌کننده بوده‌اند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

جهت دانلود و یا توضیحات بیشتر اینجا را کلیک نمایید



این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

نوشته های مشابه