فوتبال و فوتسال

تغییرات ترکیب ایران مقابل قطر/اعتمادبه نعمتی ونیمکت نشینی کاپیتان



ارتباط ورزشی:ارتباط ورشی:ارتباط ورزشی:به گزارش خبرنگر مهر تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در هفته چهارم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز سه شنبه از ساعت ۱۹:۳۰ و با قضاوت «یوسوکو آراکی» در ورزشگاه راشد شهر دبی رو در روی هم قرار می‌گیرند.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برای این بازی به شرح زیر است:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، محمد محبی، مهدی طارمی، مهدی قایدی، علی نعمتی، محمد کریمی، سردار آزمون و امید نورافکن

امیر قلعه نویی در این بازی صالح حردانی و سامان قدوس را به دلیل محرومیت و ابوالفضل جلالی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و همین موضوع باعث شده تا نسبت به دیدار با ازبکستان تغییراتی را در ترکیب تیم ملی شاهد باشیم.

در خط راست دفاعی و به جای صالح حردانی، میلاد محمدی انجام وظیفه خواهد کرد. قلعه نویی در بازی با ازبکستان هم از این بازیکن پس از اخراج حردانی در سمت راست خط دفاعی استفاده کرد تا محمدی دومین حضور خود در این پست را تجربه کند در حالی که پست اصلی او دفاع چپ است.

در سمت چپ خط دفاعی، قلعه نویی از امید نورافکن استفاده می‌کند. نورافکن سابقه بازی در این پست در زمانی که در استقلال تهران و سپاهان بود را دارد اما در فصل جدید و در ملوان به عنوان هافبک به کار گرفته شده و باید دید عملکرد او در مقابل بازیکنان قطر به چگونه است.

مهدی قایدی بار دیگر به ترکیب اصلی ایران اضافه شده و در سمت وینگر چپ نقش آفرینی خواهد کرد. قلعه نویی کاپیتان تیم خود یعنی علیرضا جهانبخش را نیمکت نشین کرده است تا از محمد محبی در سمت وینگر راست بهره ببرد و دو بازیکن جوان و بوشهری کشورمان در این دو پست از ابتدا بازی خواهند کرد.

در نبود سامان قدوس هم، قلعه نویی محمد کریمی را به محمد قربانی ترجیح داده تا کاپیتان سپاهان در یک بازی مهم برای تیم ملی ایران از ابتدا به میدان برود و زوج سعید عزت اللهی را در وسط زمین تشکیل دهد.

از نکته‌های دیگر ترکیب ایران می‌توان به دومین حضور متوالی علی نعمتی در قلب خط دفاعی ایران اشاره کرد. این بازی در دیدار با ازبکستان هم توانست اولین بازی ملی خود را انجام دهد و عملکرد بسیار خوبی داشت و در این دیدار هم قلعه نویی به او اعتماد کرده تا زوج شجاع خلیل زاده را تشکیل دهد.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه