آخرین اخبار

مدیران استقلال خوب نباشند، باید بعد از نکونام بروند



به گزارش همشهری آنلاین، استقلال پس از جدایی جواد نکونام همچنان تحت هدایت سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی موقت به کار خود ادامه می‌دهد. در شرایطی که هفته هفتم لیگ بیست و چهارم‌ را پشت سر گذاشتیم و آبی‌های پایتخت هم یکی از نمایندگان فوتبال ایران به حساب می‌آیند، بلاتکلیفی در کادرفنی این تیم آسیب‌زاست و هرچقدر بیشتر طول بکشد و زمان برای این تیم از دست برود به‌طور حتم کار برای آنها سخت‌تر خواهد شد و از کورس قهرمانی دورتر و دورتر می‌شوند. این وسط هواداران این باشگاه هستند که‌ به‌ عنوان‌ حامیان همیشگی آسیب خواهند دید.

در این شرایط، هر روز از یک مربی خارجی به عنوان جانشین نکونام اسم برده می‌شود. یک روز پاکو خمس و روز دیگر فرهاد مجیدی، یک روز در فضای مجازی از یک مربی ترکیه‌ای نام برده می‌شود و بعدا نام یک مربی از کشور اسپانیا به سر زبان‌ها می‌افتد! این وسط اطلاع‌رسانی دقیقی هم از سوی مسئولان استقلال انجام نمی‌گیرد تا هواداران این تیم در جریان روند مذاکرات قرار بگیرند.

به بهانه وضعیت این روزهای استقلال، اعتماد با نصرالله عبداللهی یکی‌از پیشکسوتان این باشگاه تماس گرفته است. عمو نصی استقلالی‌ها امیدوار است سرمربی بعد هرچه زودتر معرفی شود تا تیم از بلاتکلیفی دربیاید هرچند وی امید زیادی برای قهرمانی این تیم در این فصل ندارد و اعتقاد دارد باید مربی خارجی بیاید که برای فصل بعد بتواند موفق کار کند! در ادامه این گپ و گفت «اعتماد» با پیشکسوت قدیمی استقلال را می‌خوانید.

‌* در ابتدا درباره جدایی نکونام بگویید. شما موافق بودید یا مخالف؟
والله من دور هستم از شرایط باشگاه و مدتی هم نبودم و زیاد خبر ندارم. فقط می‌دانم که نکونام جدا شده و سهراب به جای او آمد و چیز دیگری نمی‌دانم. اما درباره سوال شما خب وقتی هواداران دو دسته شده بودند شرایط مربی برای تمرین و مسابقات مساعد نبود و با این وضعیت همین بهتر بود که رفت!

‌* مدیران باشگاه از پارسال با کادرفنی دچار چالش بودند فکر می‌کنید این تجربه بد می‌تواند کمک کند تا آنها با مربی جدید تعامل داشته باشند؟
از همان اول اشتباه کردند. مدیریت باید پشتیبانی می‌کرد و باید کمک می‌کرد منتها سهل‌انگاری کردند که این اتفاق رخ داد. الان هم اگر همان رویه را ادامه دهند نوبت آنهاست! اگر سهل‌انگاری یا هر کوتاهی‌ای کنند هواداران با آنها برخورد می‌کنند؛ این طبیعت فوتبال و باشگاه‌ها است که تیمی نتیجه نگیرد اول با مربی برخورد می‌کنند و بعد می‌روند سراغ مدیریت.

‌* شما سال‌های سال با مدیران زیادی در فوتبال ما کار کردید. یک مدیر خوب برای یک باشگاه بزرگ چه خصوصیاتی دارد؟
باید مدیری که انتخاب می‌کند یا نزدیک باشگاه باشد یا در جریان کار باشگاه باشد یا مدیریت کرده باشد و دارای تجربه مدیریتی باشد. اینکه یکی را بگذارند مدیر باشگاه اما بدون تجربه و سابقه و بدون اینکه آشنایی کلی با باشگاه داشته باشد مشکل‌ساز می‌شود.

‌* بعد از واگذاری استقلال وضعیت این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟
خب استقلال همیشه مشکل مالی داشته و من پیش خودم می‌گفتم اگر مشکلات مالی حل شود بقیه چیزها هم حل می‌شود اما الان باید یک مدیریت کارآمد می‌بود تا این وضعیت را جمع و جور می‌کرد. هنوز هم دیر نشده. باید یکی بیاید که وارد باشد و با فوتبال و استقلال آشنا باشد و با جریانات هواداری آشنا باشد. اگر چنین اتفاقی بیفتد می‌تواند کاری کند اگر اینطور نباشد نمی‌تواند سر و سامان دهد و اوضاع مشکل می‌شود.

‌* موافق انتخاب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی موقت بودید؟
بالاخره باید یکی می‌آمد دیگر! نمی‌شد که تیم را تنها گذاشت. سهراب بازیکن استقلال بوده و دوران مربیگری را طی کرده و تجربه هم دارد حالا یا موفق یا غیرموفق اما یکی از کسانی بود که می‌توانست جانشین نکونام باشد تا اوضاع سر و سامان بگیرد. این جربزه را دارد!

‌* از اسم‌های زیادی به عنوان جانشین نکونام نام می‌برند نظر شما در این خصوص چیست؟
نمی‌دانم کدام اسم‌ها را می‌گویید. اما الان مربی خارجی هر کسی باشد تنها مرهم برای تیم است و اصولی نیست. تا مربی جدید بیاید و بازیکنان را بشناسد پس باز هم باید به سهراب بختیاری‌زاده تکیه کند. مرهم است وگرنه باز کارها برعهده سهراب است چون مربی جدید زمان می‌برد تا با جو فوتبال ما آشنا شود. هر کسی که باشد سهراب می‌تواند کمکش کند!

‌* با این اوصاف بهتر نبود هدایت تیم را به سهراب می‌سپردند؟
فکر می‌کنم سهراب خودش این کار را کرده چون خیلی افراد به باشگاه آمدند و همین وضعیت را داشتند. اول با سلام و صلوات به باشگاه آمدند اما آخرش با وضع ناجوری جدا شدند! به نظرم سهراب کار خوبی کرده، همین که اعلام کرد می‌آیم دستیار مربی خارجی می‌شوم بهترین کار را کرد! خودش گفته بود که یک مربی خارجی بیاید و من دستیارش باشم.

‌* فکر می‌کنید این تیم به لحاظ بازیکن نیاز به تقویت دارد؟
من‌که بیرون هستم اما نظر شخصی‌ام این است که استقلال دو، سه تا بازیکن خوب می‌خواهد. در پست‌های فوروارد و هافبک.‌

‌* اگر می‌خواستید یک مربی به استقلال معرفی کنید کدام مربی را معرفی می‌کنید؟
خب بهتر است من این را جواب ندهم.

* اما خیلی‌ها نظر می‌دهند و حتی بعضی‌ها خواستار حضور مجیدی یا استراماچونی شدند.
خب هرکدام اینها مشکلاتی دارند یکی که رپرتر (خبرنگار) شده و فرهاد هم که قرارداد دارد یا شاید مسئله‌ای داشته باشد، نمی‌دانم. یک مربی خوب بیاورند برای سال آینده! الان هفت هفته گذاشته و امتیاز زیادی از دست دادند.

‌* در این فصل هواداران استقلال انتظار قهرمانی نداشته باشند؟
مشکل است دیگر! یکی دو امتیاز اختلاف با تیم‌های بالا بیفتد رسیدن به صدر سخت است. ان‌شاءالله که بتوانند این کار را انجام دهند.

‌* صحبت پایانی؟
ان‌شاءالله که هرکاری می‌کنند به نفع باشگاه استقلال باشد تا این‌ هواداران خوشحال شوند.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه