توپ و تور

سهمیه تیم دوبل برادران عالمیان برای مسابقات جهانی تنیس روی میز



مهرداد علی قارداشی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به سهمیه ای که نوشاد عالمیان از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و برای بخش انفرادی رقابت های ۲۰۲۵ قهرمانی جهان به دست آورد، گفت: البته تنیس روی میز ایران فقط با این سهمیه در مسابقات جهانی آینده شرکت نمی کند. امیدواریم با ارتقا رنکینگ بتوانیم از طریق دیگر بازیکنان هم صاحب سهمیه شویم ضمن اینکه همین حالا هم یک سهمیه دوبل برای ایران قطعی است.

وی ادامه داد: سهمیه ترکیب نوشاد و نیما عالمیان که همیشه در رقابت های مختلف نتایج قابل قبولی کسب کرده اند، از طریق رنکینگ و برای مسابقات جهانی قطعی است. البته فدراسیون جهانی هنوز این سهمیه را به صورت رسمی اعلام نکرده است اما این سهمیه برای ایران خواهد بود و قطعا این تیم دوبل در مسابقات جهانی شرکت می کند.

رییس فدراسیون تنیس روی میز همچنین در مورد عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که با دو پله سقوط نسبت به دوره پیش همراه بود، خاطرنشان کرد: تیم ملی نتوانست طبق انتظارات عمل کند و فکر می کنم یکی از دلایل آن غیبت نیما عالمیان بود. به هر حال همیشه نیما یار کمکی خوبی برای تنیس روی میز ایران بود و نبودش در این رقابت ها تاثیر خود را گذاشت.

وی افزود: قرعه سختی که از آن تیم ملی ایران شد هم در چگونگی نتیجه گیری بی تاثیر نبود. بازیکنان ما در اولین و دومین دیدار نتیجه را به چین و ژاپن واگذار کردند که رنکینگ انفرادی بازیکنان شان گویان قدرت بالای آنها است. اینکه ما به این دو تیم همیشه مدعی باختیم، واقعا خیلی عجیب نیست. درست است که ما در هانگژو شگفتی سازی کردیم اما پیروزی مقابل این تیم ها همیشه و در هر شرایطی مقدور نیست.

وی تاکید کرد: به نظرم قرعه به قدری در نتیجه گیری تاثیرگذار بود که به نظرم اگر هم نیما در ترکیب تیم بود بازهم به احتمال بالای 50 درصد بازنده این دو دیدار بودیم.

رییس فدراسیون تنیس روی میز همچنین در مورد امیرحسین هدایی که در آلماتی دور از انتظار ظاهر شد، گفت: سفر به آمریکا دلیل این موضوع بود. او مسافت طولانی برای سفر به آمریکا و سپس بازگشت از آنجا و رسیدن به قزاقستان طی کرد. پروازهای طولانی روی عملکرد هدایی تاثیرگذاشته بود ضمن اینکه موضوع جت لک شدن هم کارآیی او را کاهش داده بود.

قارداشی همچنین در مورد نتیجه گیری تیم بانوان که با چهار پله سقوط و ایستادن در رده سیزدهم همراه بود نیز گفت: انتظار داشتیم دختران ملی پوش مقابل فیلیپین بهتر بازی می کردند. شکست مقابل همین تیم باعث سقوط اینچنینی شد وگرنه شاید جایگاهی بهتر از سیزدهمی از آن ایران می شد.

رییس فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: البته بازیکنی مانند شیما صفایی در این رقابت ها عملکرد خوبی داشت که خیلی به چشم نیامد. او در دیدار با کره شمالی یکی از بازیکنان این تیم را اوت کرد در حالیکه کره ای ها جایگاهی بالا در تنیس روی میز زنان دارند.

وی با تاکید بر سطح بالای مسابقات و اینکه روی عملکرد همه تیم ها تاثیرگذاشته بود، خاطرنشان کرد: قزاقستان که در دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا هشتم شد و ما نهم، در این دوره ما قزاق ها را شکست دادیم و اینگونه آنها چهاردهم شدند و ما سیزدهم شدیم.

قارداشی ابراز امیدواری کرد که مسائل مالی این جازه را به فدراسیون تنیس روی میز بدهد تا بتواند شرایط اعزام هر چه بیشتر بازیکنان به میادین مختلف را فراهم کند تا از این طریق رنکینگ جهانی آنها ارتقا پیدا کند.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه