آخرین اخبار

موسیمانه می تواند برانکو شود؟


موسیمانه می تواند برانکو شود؟

پیتسو موسیمانه یک مربی از افریقای جنوبی که در کشورش و همین طور مصر، امارات و عربستان کار کرده و با مختصات فوتبال خاورمیانه کاملا آشناست. معرفی مربی خارجی، سطل آبی بود که مدیران استقلال روی آتش غیر قابل مهار این روزها ریختند. آبی که بی تردید برای خاموش کردن این حجم آتش، کافی نیست.

اما آنچه می تواند خشم و نگرانی هواداران را کاهش دهد، نگاهی به تاریخ فوتبال ماست: ورود برانکو به پرسپولیس.

برانکو ایوانکوویچ بعد از سرمربیگری در تیم امید و تیم ملی بزرگسالان ایران، در باشگاه های مختلفی در چین، امارات، عربستان و کرواسی کار کرد. روزی که او به پرسپولیس پیوست، تیم سرخ تهران همین وضعیتی را داشت که استقلال این روزها دارد. آن روزها اوضاع پرسپولیس آنقدر بحرانی بود که علی دایی و حمید درخشان را با هم سوزاند. برانکو قرار بود از اول فصل پانزدهم لیگ برتر روی نیمکت بنشیند اما مجبور شد یک سوم پایانی فصل چهاردهم، مسئولیت را بپذیرد.  

برانکو البته با آشنایی کامل از فوتبال ایران به پیوست. شناختی که موسیمانه از فوتبال ما ندارد. برانکو توانست در روزهای حضور در پرسپولیس (از لیگ پانزدهم تا هجدهم)، افتخارات و موفقیت های بی شماری به هواداران پرسپولیس هدیه دهد. او با پرسپولیس تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت؛ اما نیمکت خالی و کمبود بازیکن تراز اول اجازه نداد او شکست 2 بر صفر در دیدار رفت فینال مقابل کاشیما ژاپن را جبران کند.

برانکو سالها در پرسپولیس ماند و هواداران با او، روزهای پر از بحران گذشته را فراموش کردند. روزهایی که در میانه جدول می چرخیدند و حسرت حضور در میان مدعیان قهرمانی داشتند.   

برانکو آنها را به قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام رساند. پرسپولیس بعد از او هم روزهای خوشی را در دوره کوتاه کالدرون و حضور طولانی یحیی گل محمدی و حتی با اوسمار لوس ویرا تجربه کرد؛ اما اوضاع برانکو بعد از پرسپولیس بسیار عجیب و توام با ناکامی بود. اخراج از باشگاه الاهلی عربستان و تیم ملی عمان و ناکامی مطلق با تیم ملی چین که او را به نزدیکی اخراج رسانده است.

حالا هواداران استقلال، امید بسیاری دارند که موسیمانه برای استقلال، یکی مثل برانکو شود. آنها امیدوارند موسیمانه هم بتواند کشتی استقلال را از این طوفان نجات دهد. نه جواد نکونام و نه سهراب بختیاری زاده نتوانسته اند دل هواداران را قرص کنند. حالا هواداران در این تاریکی محض، دل به روزنه ای برای ورود نور می اندیشند.

روزهای آینده مشخص می کند که انتخاب مدیران استقلال، چه آینده ای برای این تیم خواهد ساخت.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع دانشجو

نوشته های مشابه