آخرین اخبار

پاداش میلیونی در ریاض؛ یانیک سینر با قهرمانی در جام پادشاه، ۶ میلیون دلار به جیب زد! + تصاویر و فیلم


پاداش میلیونی در ریاض؛ یانیک سینر با قهرمانی در جام پادشاه، ۶ میلیون دلار به جیب زد! + تصاویر و فیلم

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، رقابت‌های تنیس جام پادشاه در ریاض با شکوهی وصف‌ناپذیر آغاز شد. در اولین دیدارها، یانیک سینر ایتالیایی دنیل مدودف روس را با نتیجه قاطع ۲ بر صفر شکست داد. کارلوس آلکاراس اسپانیایی نیز با همین نتیجه، هولگر رونه دانمارکی را از دور رقابت‌ها خارج کرد.

 

 

 

با وجود حذف از مسابقات، مدودف و رونه هر کدام به دلیل حضور در این تورنمنت، پاداشی در حدود یک و نیم میلیون دلار دریافت کردند.

قهرمان این تورنمنت که به صورت غیر رسمی برگزار می‌شود، جایزه ۶ میلیون دلاری را نصیب خود خواهد کرد. این مبلغ بیش از دو برابر جایزه قهرمان مسابقات تنیس آزاد فرانسه و استرالیا است و دو میلیون دلار بیشتر از جایزه قهرمان مسابقات تنیس آزاد ویمبلدون و آمریکا.

در جریان دیدار‌های نیمه نهایی تنیس جام ۶ پادشاه در ریاض پایتخت عربستان، یانیک سینر نفر نخست رنکینگ برترین تنیسور‌های جهان از ایتالیا مقابل نواک جوکوویچ صرب با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

سینر در ست‌های اول و سوم به ترتیب با نتایج ۶ بر ۲ و ۶ بر ۴ به برتری رسید و در ست دوم نیز ۷ بر ۶ شکست خورد.

در دیگر دیدار نیمه نهایی این مسابقات نیز، کارلوس آلکاراس اسپانیایی مقابل هموطن خود رافائل نادال که قرار است پایان فصل از دنیای تنیس خداحافظی کند، به میدان رفت و در ۲ ست و با نتیجه مشابه ۶ بر ۳ به برتری رسید تا حریف یانیک سینر در دیدار نهایی شود.
جایزه ۶ میلیون دلاری در انتظار پیروز دیدار جذاب و دیدنی فینال میان یانیک سینر و کارلوس آلکاراس خواهد بود.

در دیدار رده‌بندی جام دوستانه ۶ پادشاه عربستان، نواک جوکوویچ توانست با نتیجه ۲-۰ (۶-۲ و ۷-۶) رافائل نادال را شکست داده و به مقام سوم این مسابقات دست پیدا کند. جوکوویچ در مرحله نیمه‌نهایی از یانیک سینر و نادال از کارلوس آلکاراس شکست خورده بودند.

رافائل نادال بنا به اطلاع قبلی‌اش، ماه آینده و پس از رقابت‌های دیویس‌کاپ که در مالاگای اسپانیا برگزار می‌شود، از دنیای تنیس خداحافظی خواهد کرد. تقابل نادال و جوکوویچ در المپیک ۲۰۲۴ آخرین تقابل رسمی این دو اسطوره تنیس بود، اما امشب نیز تقابل آنها زیبایی بصری خاص خودش را داشت.

در دیدار فینال رقابت‌های تنیس جام ۶ پادشاه در ریاض عربستان، یانیک سینر مرد اول تنیس جهان از ایتالیا برابر کارلوس آلکاراس مرد دوم تنیس جهان از اسپانیا با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و جام قهرمانی را بالای سر برد.
سینر در ست نخست با نتیجه ۷ بر ۶ شکست خورد، اما در ادامه به بازی برگشت و در ۲ ست پیاپی با نتیجه مشابه ۶ بر ۳ به برتری رسید و برنده جایزه ۶ میلیون دلاری این مسابقات شد.

جایزه ۶ میلیون دلاری این مسابقات نمایشی در حالی بود که جایزه قهرمان مسابقات گرنداسلم استرالیا ۲/۲ میلیون دلار است، جایزه قهرمان مسابقات گرندالسم فرانسه مبلغ ۲/۷ میلیون دلار است و جایزه مسابقات گرنداسلم آمریکا و انگلستان نیز ۳/۶ میلیون دلار است.

هر کدام از ۵ شرکت کننده دیگر در جام ۶ پادشاه عربستان نیز مبلغ یک و نیم میلبون دلار جایزه دریافت کردند.

انتهای پیام/

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع دانشجو

نوشته های مشابه