آخرین اخبار

در فوتبال دست همه در یك كاسه است/ فوتبال ایران شاید نیاز به تعلیق دارد


در فوتبال دست همه در یك كاسه است/ فوتبال ایران شاید نیاز به تعلیق دارد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو،«زیر طاقی» عنوان یکی از برنامه‌های ورزشی این شبکه رادیو است که با رویکرد تازه به مرور اتفاقات ورزشی و حواشی آن در هفته‌ای که گذشت می‌پردازد. این برنامه روز‌های پنجشنبه ساعت ۱۸:۳۰ تقدیم مخاطبان می‌شود.

این برنامه که تلاش می‌کند با نقد طنازانه و اصلاح نکات منفی به ورزش ایران کمک کند، جمعه ۲۷ مهر به دنبال پاسخ این سوال که «چرا اتفاق مثبتی در جهت تغییر مسئولیت یا بازسازی ویرانه‌های موجود در فوتبال رخ نمی‌دهد؟» با یاسر همرنگ کارشناس داوری و داور بازنشسته گفتگو کرد.
همرنگ در پاسخ این سوال که «با توجه به عملکرد ضعیف فدراسیون فوتبال چرا برکناری در مدیریت فدراسیون اتفاق نمی‌افتد؟» بیان کرد، برای من هم بسیار عجیب است، فدراسیون فوتبال مانند جزیره‌ای شده است که هر کس در هر جایی هم اشتباه می‌کند به این جزیره فراخوانده می‌شود و سمت می‌گیرد.
این کارشناس داوری عنوان کرد، مدیران فدراسیون شرایط را طوری برای خودشان تعریف کردند که علاوه بر اینکه برکناری برای آنها اتفاق نمی‌افتد فرصت‌های جدیدی هم به خودشان می‌دهند و پاسخگو هم نیستند. همرنگ در این گفتگو به مشکل اساسنامه فدراسیون اشاره کرد و گفت: طبق آمار حاصل از بیمه ورزشی که دو سال پیش انجام شده حدود دو و نیم میلیون نفر در کشور درگیر فوتبال هستند و این آمار بعد از دو سال به ۳ میلیون نفر رسیده است. آیا کشوری که ۳ میلیون نفر آن درگیر فوتبال هستندف ۹۰ نفر باید اعضای مجمع آن باشد؟ که از این ۹۰ نفر ۳۱ نفر آنها رئیس هیئت فوتبال هستند. رئیس هیئت فوتبال با این اساسنامه جدید مستقیماً زیر نظر فدراسیون هستند معلوم است که آنها کسی را انتخاب می‌کنند که یک رای برای خودشان باشد و از طرف دیگر خود هیئت فوتبال هم با افرادی در ارتباط هستند که تحت تاثیر خودشان هستند و این چرخه ادامه دارد و فوتبال در دست گروهی خاص است.
داور بازنشسته فوتبال در پاسخ این سوال مجری که «آیا هیئت مدیره‌های فوتبال نمی‌توانند با یکدیگر به یک اجماع مشترک برسند و رای به برکناری اعضای فدراسیون بدهند؟» بیان کرد، دست همه در یک کاسه است هیئت مدیره فوتبال و اعضای فدراسیون.
همرنگ اظهار کرد، بلایی که سر فوتبال ما آمده است حاصل فعالیت همه اعضای مجمع فوتبال است و یک نفر مقصر نیست همه آنها در اتفاقاتی که برای فوتبال افتاده افتاده است موثر بودند و باید پاسخگو باشند.

با اشاره مجری برنامه به حذف ماده ۳۷ در قانون فدراسیون مبنی بر اینکه هیئت مدیره به اتفاق آرا بتوانند رئیس را برکنار کنند همرنگ یادآور شد، مدیرانل از تجربه‌های دوره قبل استفاده کردند و به برکناری آقای عزیزی خادم اشاره کرد و گفت: عزیزی خادم را برکنار کردند و این سوال برای همه مطرح شد که «بعد از برکناری چه اتفاقی افتاد؟ که کمیته اخلاق محرومیت ایشان را اضافه کرد. آیا اتفاق یا جرم جدیدی رخ داده است؟» این عدم شفافیت سازی باعث می‌شود که همه چیز را مردم حدس بزنند و این اتفاق خوبی نیست.پچ

همرنگ در ادامه این گفتگو به تخلفات مدیران در بلیط فروشی جام جهانی قطر اشاره کرد و گفت: چرا اسامی این مدیران اعلام نمی‌شود اگر تخلفی شده است چرا باید مدیران سر جای خودشان باشند؟ چرا در این فدراسیون اینطور تعریف شده است که مدیران علی رغم تخلف باز هم می‌توانند در جایگاه خود قرار بگیرند و سر کار باشند؟

امیر بیشه مجری این برنامه از همرنگ پرسید «اگر رای یا قرار جدیدی در فوتبال صادر شود به نظر شما حال این رشته ورزشی بهتر می‌شود؟» و در پاسخ شنید، خیر؛ فوتبال ما نیاز دارد حتی اگر شده است به مدت یک یا دو سال یا حتی بیشتر به حالت تعلیق درآید. هر جای فوتبال که نگاه می‌کنید می‌بینید که حالش بد است از رده سنی نونهالان تا لیگ برتر و بازی‌های ملی هیچکس از این شرایط راضی نیست.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع دانشجو

نوشته های مشابه