فوتبال و فوتسال

ضعف‌های السد برابر پرسپولیس/ مهره خطرناک تغییر پست می‌دهد + فیلم



ارتباط ورزشی:ارتباط ورشی:ارتباط ورزشی:به گزارش خبرنگر مهر تیم فوتبال پرسپولیس در سومین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا شامگاه دوشنبه ۳۰ مهر در ورزشگاه حمد بن جاسم شهر دوحه میهمان تیم السد قطر است. این دو تیم تاکنون ۷ بار به مصاف هم رفته‌اند که ۴ پیروزی از آن پرسپولیس بوده و در دو بازی هم السد موفق به شکست نماینده ایران شده یک دیدار هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.

تیم السد در دو بازی قبلی خود در لیگ نخبگان آسیا مقابل العین امارات و استقلال ایران به میدان رفته که حاصل آن کسب یک تساوی و یک پیروزی بوده است و اکنون شاگردان «سانچز» در رده سوم جدول قرار دارند و به دنبال حفظ شکست ناپذیری خود هستند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات تیم السد، خط دفاع این تیم است که هم در بازی با العین و هم در دیدار با استقلال مدافعان این تیم اشتباهاتی را مرتکب شدند و بیشتر حملات حریفان این تیم از عمق خط دفاعی السد بوده است.

در دقیقه ۱۰ بازی با العین و روی اشتباهی که هافبک السد در کنترل توپ مرتکب می‌شود، توپ به «سفیان رحیمی» می‌رسد و او در مصافی تک به تک با «مشعل برشام» دروازه بان السد قرار می‌گیرد اما نمی‌تواند از فرصت به دست آمده استفاده کند و توپ پس از برخورد به تیرک دروازه راهی اوت می‌شود.

در دقیقه ۲۰ همین بازی و باز هم در شلوغی نزدیکی محوطه جریمه السد، بازیکنان العین صاحب موقعیت می‌شوند و رحیمی در در بین مدافعان السد شوتی را روانه دروازه السد می‌کند که با واکنش برشام توپ راهی اوت می‌شود.

در دقیقه ۲۷، روی اشتباه مدافع سمت چپ السد، بازیکنان العین در موقعیت خوبی برای باز کردن دروازه حریف خود قرار می‌گیرند که اگر تعلل مهاجمان این تیم نبود این موقعیت می‌توانست منجر به گل برای العین شود. با شوت «کاکو» و باز هم با واکنش برشام توپ راهی کرنر شد.

مدافعان السد علاوه بر شکافی که در قلب دفاعی شأن وجود دارد در ضربات سر هم با اشکالاتی مواجه هستند. در بازی با استقلال ایران و در دقیقه ۱۲، روی سانتر خوب ابوالفضل جلال، گوستاوو بلانکو موفق شد بالاتر از مدافع السد با سر به توپ ضربه بزند که برشام توپ را به سختی راهی کرنر کرد.

در دقیقه ۴۷ این بازی، این بار نوبت به ایمان سلیمی رسید که بالاتر از مدافع السد با ضربه سر دروازه برشام را تهدید کند که البته با واکنش این دروازه بان همراه شد.

در اواخر بازی با السد با استقلال پس از ارسال میلاد زکی پور از سمت چپ، توپ به رامین رضائیان می‌رسد و این بازیکن اگر در زدن ضربه آخر خود عجله نمی‌کرد می‌توانست یکی از گل‌های خورده تیمش را جبران کند.

بازیکنان پرسپولیس و مخصوصاً نفراتی که در خط هافبک و هجومی این تیم بازی می‌کنند باید سرعت عمل خوبی در حملات داشته باشند و از شکاف موجود در خط دفاعی تیم السد استفاده کنند؛ همچنین حضور نفرات بلند قامتی مانند سعید مهری و لوکاس ژوآئو در خط هجومی پرسپولیس این نوید را می‌تواند به کادرفنی پرسپولیس بدهد که بازیکنان پرسپولیس بتوانند با ضربات سر موقعیت‌های بیشتری را روی دروازه میزبان خود خلق کنند.

کادرفنی پرسپولیس باید این نکته را هم در نظر داشته باشند که بر خلاف تیم ملی قطر، اکرم عفیف بازیکن تأثیرگذار السد در تیم باشگاهی خود در سمت راست بیشتر به کار گرفته می‌شود در حالی که در ترکیب قطر در سمت چپ بود و باز هم میلاد محمدی این وظیفه را خواهد داشت تا وینگر السد را مهار کند. البته عفیف به در اکثر دقایق بازی به عنوان مهره آزاد در خط هجومی السد بازی می‌کند و گاهاً به عنوان مهاجم نوک هم از او استفاده می‌شود که قطعاً مدافعان پرسپولیس کار آسانی مقابل این بازیکن نخواهند داشت.

این بازی از ساعت ۱۹:۳۰ و با قضاوت «یوسوکه آراکی» از ژاپن برگزار خواهد شد.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه