آخرین اخبار

جنگ رامین و رونالدو!



این بازیکن استقلال درست می‌گوید. آنها در چهار مسابقه قبلی خود سه شکست داشته‌اند و یکی از بدترین دوران خود را در تمام سال‌های گذشته سپری می‌کنند. استقلال هر چند شروع خوبی در لیگ قهرمانان داشت و موفق شد سه گل به الغرافه بزند ولی در بازی دوم لیگ نخبگان به السد باخت و از بد روزگار، حالا به النصر رسیده؛ تیم قدرتمند عربستانی که کریستیانو رونالدو را در اختیار دارد.  آنها در فصل جاری لیگ عربستان ۷بازی کرده و اصلا نباخته‌اند. آخرین شکست این تیم در عربستان به مردادماه امسال برمی‌گردد که ۴ گل از الهلال خوردند. از آن مسابقه ۱۰دیدار گذشته و هنوز النصرشکست نخورده است وحالا به استقلالی رسیده که حال و احوال خوبی ندارد. رونالدو و یارانش روز گذشته در میان استقبال گرم اماراتی‌ها وارد دبی شدند، در حالی که این استقبال از استقلال انجام نشد. به وضوح می‌توان با همین استقبال، تفاوت‌ها را دید. 
     
روانشناس می‌آید
سهراب بختیاری‌زاده امروز برای آخرین بار به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال می‌نشیند چرا که از بازی بعدی، پیتسو ماسیمانه به همراه دستیارانش هدایت این تیم را برعهده خواهند گرفت. بازیکنان استقلال چیزهایی درباره این مربی شنیده‌اند و در بین‌ حرف‌هایی که می‌زنند روی یک چیز تاکید دارند: «روانشناس خوبی است و بلد است تیم را جمع کند.» اشاره آنها به یکی از تجربیات مربیگری ماسیمانه است که در آفریقای جنوبی تیمی در آستانه سقوط را تحویل گرفت و نایب قهرمان کرد. آنها بی‌صبرانه منتظر کار با این مربی هستند و امیدوارند از این وضع که دچار آنند خلاص شوند. باشگاه برای آن که حواشی را کمتر کند، سیدحسین حسینی را بخشید تا همراه استقلال راهی دبی شود. او به دلیل آن‌که مورد غضب شهریاری رئیس هیات مدیره قرار گرفت، در بازی قبلی سکونشین بود و استقلال سه گل خورد. برای باشگاه نتیجه بازی امروز آنقدر حیاتی است که حتی از روزبه چشمی کاپیتان مصدوم تیم خواست تا همراه دیگر بازیکنان به دبی برود. روزبه در رختکن استقلال بازیکن پرنفوذی است و بعد از بازی با ذوب‌آهن هم ویدئویی از حضور او در رختکن منتشر شد که به بازیکنان خرده می‌گرفت.
     
رامین حواست باشد!
سهراب بختیاری‌زاده دوست ندارد بازی آخرش به عنوان سرمربی با خاطره بدی همراه شود. هواداران استقلال نگران هستند که مبادا با اختلاف گل ببازند. سهراب بختیاری‌زاده به بازیکنان گفته باید بیشتر از حمله حواس‌شان به دفاع باشد، مخصوصا در جناح راست. در این جناح رامین رضائیان زیاد نفوذ می‌کند و معمولا پشت سرش خالی است. فراموش نکنید رونالدو هم در این جناح بازی می‌کند. از قضا رامین تجربه بازی مقابل کریس را دارد. در آن مسابقه معروف در جام‌جهانی ۲۰۱۸، کارلوس کی‌روش به رضائیان دستور داد حتی‌الامکان از خط میانی عبور نکند چراکه یک اشتباه مقابل رونالدو، عواقب بدی دارد. رامین در آن مسابقه یکی از بهترین شب‌های عمرش را سپری کرد و اجازه هر نوع نفوذ را از کریس گرفت. حالا دوباره آنها به هم رسیده‌اند و این بار رضائیان شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند. به همین دلیل سهراب بختیاری‌زاده حواسش به این نقطه هست و از هافبک‌های دفاعی خواسته تا بیشتر متمایل به راست باشند و از سویی، در صورت نفوذ احتمالی رامین، او را پوشش دهند. 
     
بازگشت کاپیتان
سیدحسین حسینی بعد از یک بازی دوری امروز دوباره به ترکیب بازمی‌گردد. یکی از بازیکنانی که سهراب از او ناراضی است، سیلوای برزیلی است. حالا باشگاه استقلال به شدت بابت از دست دادن آرمین سهرابیان پشیمان است. او بازیکنی بود که جا نمی‌ماند و از سویی قدرت بازیسازی از عقب را داشت. آرمین توانایی زیادی هم در بازی هوایی و شوتزنی داشت. در حال حاضر با مصدومیت روزبه اوضاع دفاعی استقلال خوب نیست. تمام مدافعان این تیم کند هستند و معمولا برابر مهاجمان سرعتی جا می‌مانند. از سویی وضع خط حمله هم مناسب نیست اما سهراب بختیاری‌زاده از بازیکنان خواسته تا غیرت کنند و در دیدار با النصر، بازنده نباشند…

درآمد بالای استقلال
با این‌که استقلال در دبی میزبان النصر است، باز هم می‌تواند درآمد خوبی از این مسابقه داشته باشد. اگر میانگین قیمت بلیت‌های بازی را ۳۰۰ درهم در نظر داشته باشیم و ورزشگاه هم پر شود، با قیمت روز ارز چیزی کمتر از ۷۰ میلیارد تومان بابت بلیت فروشی درآمد حاصل می‌شود. هرچند مشخص نیست توافق مدیران استقلال با مسئولان استادیوم آل‌راشد بر چه مبنایی بوده اما پیش‌بینی می‌شود حدود نیمی از این مبلغ ( تقریبا ۳۰ الی ۳۵ میلیارد تومان) به باشگاه ایرانی برسد  که قطعا درآمد خوبی خواهد بود و باید دید چگونه هزینه می‌شود.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع جام جم آنلاین

نوشته های مشابه