رزمیورزش > ورزش های رزمی

مسیر دشوار صعود شاگردان هروی تا دیدار نهایی/کاتاروها درآزمونی سخت



ارتباط ورزشی:ارتباط ورشی:ارتباط ورزشی:به گزارش خبرنگر مهر فدراسیون جهانی کاراته سال گذشته و پیش از مسابقات قهرمانی جهان در بوداپست اعلام کرد که این رقابت‌ها آخرین دوره‌ای است که مسابقات تیمی و انفرادی به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

بر این اساس مقرر شد که مسابقات تیمی به صورت جداگانه و تحت عنوان جام جهانی هر دو سال یکبار برگزار خواهد شد و در میان این دو سال نیز مسابقات انفرادی قهرمانی جهان انجام می‌شود. با این تصمیم مسابقات قهرمانی جهان هر سال برگزار خواهد شد.

بر همین اساس اولین دوره مسابقات تیمی قهرمانی جهان طی روزهای دوم تا چهارم آذرماه به میزبانی اسپانیا و در شهر «پامپولانا» برگزار خواهد شد. مراسم قرعه کشی این رقابت‌ها روز گذشته با حضور «آنتونیو دیاز» از ونزوئلا، «آنژلیکا ترلیوگا» از اوکراین، «ساکورا کوکوما» ی از ایالات متحده و «داگلاس بروس» از برزیل، چهار کاراته عنوان دار جهان و با مدیریت «سارا وولف» مدیر اجرایی WKF در شهر مادرید برگزار شد.

این دوره از مسابقات با حضور ۸۰ تیم از ۴۳ کشور در دو بخش کاتا و کومیته برگزار خواهد شد و با برگزاری این مراسم تیم‌های حاضر در هر بخش کاتا و کومیته رقبای خود را شناختند.

در کومیته مردان ۲۰ تیم در چهار گروه ۵ تیمی قرعه کشی شدند که تیم ایران در گروه A با تیم‌های ایتالیا، استرالیا، کرواسی و مقدونیه هم گروه شد. با این ترکیب تیم‌های همگروه به نظر نمی‌رسد که شاگردان هروی کار سختی برای صعود از مرحله مقدماتی داشته باشند.

در این گروه ایتالیا به عنوان قهرمان اروپا در سال ۲۰۲۴ که سابقه قهرمانی جهان را نیز در کارنامه دارد، مهمترین حریف تیم کشورمان است. کرواسی نیز دیگر حریفی است که نباید دست کم گرفته شود. در پایان مرحله مقدماتی از هر گروه تیم اول و دوم به مرحله بعد راه پیدا کرده و هشت در دو سوی جدول به صورت حذفی برای صعود به نیمه نهایی و پس از آن فینال رقابت خواهند کرد.

تیم ایران در صورت صعود به عنوان تیم اول، در مرحله بعد به مصاف تیم دوم گروه D خواهد رفت. جایی که تیم‌های اردن، تونس، اکراین، اسلواکی و کلمبیا حضور دارند. کاراته کاهای کشورمان در صورت صعود به عنوان تیم دوم، با تیم اول همین گروه مبارزه می‌کنند.

اما در کاتای تیمی هر دو تیم مردان و زنان کشورمان شرایط متفاوتی دارند. در کاتای زنان نیز ۲۰ تیم در چهار گروه پنج تیمی به رقابت خواهند پرداخت که تیم دختران ایران با تیم‌های اسپانیا، کلمبیا، سوئیس و جمهوری چک در گروه C همگروه است. در این گروه اسپانیا به عنوان یکی از قدرت‌های برتر دنیا شانس اول صعود است و تیم کشورمان باید تلاش کند تا به عنوان تیم دوم راه صعود به مرحله بعد را برای خود هموار کند.

در بخش مردان کاتاروهای کشورمان در گروه D همراه با تیم‌های ژاپن، آفریقای جنوبی، لهستان، و مونته نگرو قرار دارند. در این بخش هم ژاپنی‌ها به عنوان قدرت اول کاتای دنیا را باید صعود کرده بدانیم و تیم کشورمان برای صعود به مرحله بعد با سه تیم دیگر پیکار می‌کند که به نظر نمی‌رسد کار چندان دشواری باشد.

رقابت‌های تیمی در همه ادوار مختلف مسابقات جهانی اهمیت دو چندانی داشته است و برگزاری جداگانه این رقابت‌ها تحت عنوان جام جهانی نشان از توجه ویژه فدراسیون جهانی برای گسترش کاراته دارد و شاید از آن طریق راهی برای ورود دوباره به المپیک باز شود. امیدواریم تیم‌های کشورمان بتوانند در این دوره نتایج خوبی کسب کنند.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه