آخرین اخبار

گاریدو بیشتر از آل‌کثیر استفاده کند مشکل گلزنی مهاجمان روحی و روانی است



رافت در گفت وگو با همشهری آنلاین با اشاره به شکست یک برصفر پرسپولیس مقابل السد تاکید کرد: بله واقعا بازی با کیفیتی را از تیم پرسپولیس دیدیم. درست مثل بازی با الاهلی در عربستان. پرسپولیس همیشه در زمین با کیفیت فوتبال خوبی را بازی می‌کند. در بازی دیروز هم دیدیم بچه ها پاس های سالم خیلی خوبی به هم می‌دادند و با طراحی حملات از عمق خط دفاعی السد صاحب موقعیت‌های شدند ولی متاسفانه تبدیل به گل نشد که بازی را ببریم. عجله در ضربات آخر باعث شد توپ ها و موقعیت ها تبدیل به گل نشوند.

وی افزود: شاهد بودیم هر چه از زمان بازی می‌گذشت این پرسپولیس بود که بازی را در دست داشت و خیلی موقعیت‌های بهتری را نسبت به حریف برای گلزنی داشت. السدی‌ها فقط دل به ضد حملات بسته بودندو کاملا در لاک دفاعی بودند. پرسپولیس با سیستم ۴-۴-۲ بازی می‌کرد. علیپور و ژائو در خط حمله بودند. هر دو هم عملکرد خوبی داشتند یا خود صاحب موقعیت می‌شدند یا برای یک دیگر فرصت‌سازی می‌کردند.

این پیشکسوت تیم پرسپولیس با اشاره به عملکرد ژائو گفت: ژائو اولین بار بود که فیکس بازی می‌کرد یک مقدار هنوز اعتماد به نفس لازم را ندارد. ان شاءالله اولین گل را که بزند به خوبی راه می‌افتاد چراکه بازیکن توانمندی است هم او هم علیپور مهاجمان توانمندی هستند. ضمن اینکه عیسی آل‌کثیر هم می تواند به تیم کمک کند. آل‌کثیر هم سرعتی است و هم گلزن و هم در هیجده قدم حریف به خوبی می تواند خودش را نشان دهد. گاریدو باید بیشتر از او استفاده کند.

او درباره اینکه اکرم عفیف با پاس گلی که در مقابل پرسپولیس داد برای چندمین بار مقابل تیم های ایرانی درخشان ظاهر شد گفت: بله اکرم عفیف خیلی بازیکن توانمندی است ولی در کل السد تیم آنچنان زهرداری نبود. ولی با تفکر و باهوش بازی می کرد دل به ضد حملات داده بودند. ولی پرسپولیس توانسته بود هافبک های آنها را از کار بیندازند روی ضربه ایستگاهی هم گل خوردند که به نوعی نقطه قوت پرسپولیس است. نبود کنعانی زادگان و مصدوم شدن فرجی باعث شد یک مقدار تمرکزشان برهم بریزد. در کل پرسپولیس این لیاقت را دارد از گروه خود صعود کند. هنوز ۵ بازی دیگر مانده است و نباید کار به نوعی پیش برود که کار به بازی آخر کشیده شود.

رافت که خود مهاجم بوده درباره اینکه عدم گلزنی مهاجمان می تواند مربوط به مشکلات روحی و روانی باشد تاکید کرد: بله الان عدم گلزنی مهاجمان پرسپولیس مربوط به مشکلات روحی و روانی می شود. پرسپولیس در لیگ نخبگان از سه بازی یک امتیاز گرفته ولی در لیگ خودمان مدعی اصلی هستیم. در حالی که در لیگ نخبگان بهتر از لیگ هم بازی می کند. همان که گفتم بیشتر به بحث روحی و روانی مربوط می شود. به نظر برگشت عیسی به ترکیب اصلی هم می تواند کمک کند. ژائو هم یک گل بزند اعتماد به نفس لازم می رسد و کمک می‌کند. البته پرسپولیس زمین های خوب و مناسبی ندارد. از این به آن شهر و از این کشور و آن کشور می رود به خاطر همین از نظر بدنی اذیت می شوند.

این پیشکسوت تیم پرسپولیس در خصوص مصدومیت های زیاد بازیکنان پرسپولیس گفت: پرسپولیس به خاطر بازی‌های خود دائما در مسافرت است. برای همین بازیکنان باید از لحاظ روحی و روانی آماده تر باشند. مصدومیت‌های هم به دلیل گرفتگی و خستگی است. همسترینگ از اصلی‌ترین مصدومیت ها است. باید از بازیکنان نیمکت‌نشین هم بیشتر استفاده کرد.

او افزود: بازیکنان نیمکت‌نشین پرسپولیس همگی توانایی‌های زیادی دارند باید با تدبیر از آنها استفاده شود. هنوز ۵ بازی از لیگ نخبگان مانده که ۱۵ امتیاز می‌شود. پرسپولیس هدفمند بازی می‌کند ان شاءالله شرایط بهتر شود و صعود کنند. واقعا حیف است با این همه کیفیت صعود نکنند. اگر کیفیت لازم را نداشتند آدم ناراحت نمی‌شود، ولی توانمند هستند. پرسپولیس در مقابل الاهلی و السد بازنده سربلند بود.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه