توپ و تور

درخشش لژیونرهای والیبال ایران در ترکیه و ایتالیا



ارتباط ورزشی:به گزارش خبرگزاری مهر، فصل باشگاهی والیبال دنیا از نهم شهریورماه جاری آغاز شد و تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت. والیبال ایران در سال ۱۴۰۳ و فصل باشگاهی ۲۵-۲۰۲۴ با داشتن بیش از ۳۸ بازیکن شاغل در لیگ‌های خارجی به ویژه لیگ‌های اروپایی همچنان به عنوان پرلژیونرترین رشته ورزشی ایران محسوب می‌شود.

بر این اساس به صورت هفتگی به بررسی عملکرد لژیونرهای مطرح والیبال ایران در سراسر جهان خواهیم پرداخت:

*پلاس لیگا لهستان
میلاد عبادی پور:
میلاد عبادی پور کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در هفته‌ای که گذشت در دو دیدار برای چستخووا به میدان رفت. او در چارچوب دیدار معوقه چستخووا برابر استال نیسا توانست پانزده امتیاز کسب کند و در برد سه بر یک تیمش مقابل استال نیسا نقش مهمی ایفا کند. اما در روز یکشنبه این هفته در چارچوب هفته هفتم لیگ لهستان تیم چستخووا با نتیجه سه بر صفر مغلوب بارکوم کازانی شد که در این دیدار میلاد عبادی هفده امتیاز برای چستخووا به دست آورد.

امین اسماعیل نژاد:
امین اسماعیل نژاد قطر پاسور تیم اسکرا بلخاتوف یک بار دیگر عملکرد خیلی خوبی را در پلاس لیگا لهستان از خود بر جای گذاشت و توانست در بازی تیمش مقابل بدژین در چارچوب هفته هفتم لیگ لهستان بیست و چهار امتیاز به دست بیاورد. تیم اسکرا بلخاتوف با نتیجه سه بر یک برابر بدژین در این بازی به پیروزی رسید.

مبین نصری:
در چارچوب هفته هفتم پلاس لیگا لهستان تیم زاویرچه در غیاب مبین نصری دریافت کننده قدرتی ایرانی خود با نتیجه سه بر یک از سد اولشتین گذشت تا جایگاه خود را در رتبه چهارم جدول مستحکم کند.

*سوپرلیگ ایتالیا
پوریا حسین خانزاده:

تیم لوبه در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر والیبال ایتالیا با نتیجه سه بر یک مغلوب ورونا شد. در این دیدار پوریا حسین خانزاده دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال ایران و باشگاه والیبال لوبه برای مدت کوتاهی در ست‌های اول و سوم به میدان رفت و یک امتیاز از دفاع کسب کرد. لوبه تا پایان هفته چهارم با دو برد و دو باخت وضعیت مطلوبی در لیگ ایتالیا دارد.

*لیگ برتر والیبال ترکیه
میثم صالحی:
میثم صالحی که در تیم فنرباغچه توپ می‌زند در این هفته از لیگ برتر والیبال ترکیه به همراه تیمش به قرعه استراحت خورده بودند و مسابقه‌ای را برگزار نکردند.

بردیا سعادت:
تیم آلانیا اسپور که بردیا سعادت قطر پاسور تیم ملی والیبال ایران را در اختیار دارد در چارچوب هفته سوم سوپر لیگ والیبال ترکیه به راحتی و با نتیجه سه بر صفر مقابل تورشاد به پیروزی رسید تا به دومین پیروزی خود دست پیدا کند. در این دیدار بردیا سعادت نوزده امتیاز برای آلانیا اسپور در برابر تورشاد تیم سابق خود کسب کرد.

مرتضی شریفی:
در چارچوب هفته سوم سوپر لیگ والیبال ترکیه تیم استانبول گنجلیک اسپور با نتیجه سه بر صفر مغلوب تیم اسپورتوتو شد که در این دیدار مرتضی شریفی دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال ایران هشت امتیاز برای استانبول کسب کرد.

آرمین افشین فر:
آرمین افشین فر بازیکن دو پستی والیبال ایران که در تیم استانبول گنجلیک اسپور هم تیمی مرتضی شریفی است در دیدار برابر اسپور توتو موفق به کسب ۹ امتیاز شد. استانبول گنجلیک در جریان هفته سوم لیگ برتر والیبال ترکیه روز یکشنبه با نتیجه سه بر صفر مغلوب اسپور توتو شد.

*اکسترا لیگا جمهوری چک
علی شفیعی:
تیم lVi پراگ جمهوری چک که علی شفیعی سرعتی زن تیم ملی والیبال ایران را در اختیار دارد در چارچوب هفته پنجم اکسترا لیگا جمهوری چک با قرعه استراحت روبه رو شده بود و در هفته‌ای که گذشت به میدان نرفت‌.

سینا نیکپور:
در چارچوب مسابقات جام جمهوری چک موسوم به جام chance تیم چسکه بودجوویسه در حضور سینا نیکپور توانست با نتیجه سه بر یک تیم پریرام را شکست دهد که در این دیدار سینا نیکپور دریافت کننده قدرتی تیم چسکه چهارده امتیاز کسب کرد. همچنین در دیدار هفته پنجم لیگ برتر والیبال جمهوری چک در روزی که نیکپور توانست شش امتیاز کسب کند تیم چسکه با نتیجه سه بر یک مقابل مقابل اوستی به پیروزی رسید. البته سینا نیکپور در این مسابقه برای چسکه بودجوویسه به طور کامل بازی نکرد.

*لیگ برتر والیبال اسلوونی
امیر محمد گلزاده:

امیر محمد گلزاده بازیکن آینده دار والیبال ایران که در پست قطر پاسور بازی می‌کند در بازی شنبه شب تیمش مقابل آلپاسم توانست دوازده امتیاز کسب کند. آچه والی در این دیدار توانست با نتیجه سه بر صفر به پیروزی برسد و با چهار پیروزی پی در پی در صدر جدول رده‌بندی لیگ اسلوونی قرار بگیرد.

انتخابی لیگ قهرمانان اروپا:
مهدی جلوه قاضیانی:

تیم المپیاکوس یونان در شبی که مهدی جلوه قاضیانی سرعتی زن تیم ملی والیبال ایران را در نیمکت داشت، در دیدار رفت از سری مسابقات انتخابی لیگ قهرمانان اروپا توانست با نتیجه سه بر صفر از سد کورونا براسوف رومانی بگذرد تا یک قدم دیگر به لیگ قهرمانان اروپا نزدیک شود. المپیاکوس در صورتی که در بازی برگشت دو ست به دست بیاورد راهی لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.

*لیگ برتر والیبال کره جنوبی
علی حق پرست:

در چارچوب دور اول لیگ برتر والیبال کره جنوبی، تیم سئول ووری کارد که علی حق پرست را در اختیار دارد با نتیجه سه بر دو مغلوب چئونان هیوندایی اسکای واکرز شد که در این مسابقه علی حق پرست دریافت کننده قدرتی ایرانی سئول یازده امتیاز کسب کرد.

عارف مرادی:
در آغاز هفته اول لیگ برتر والیبال کره جنوبی و در بازی افتتاحیه لیگ مردان تیم اینچئون کال جامبوس که عارف مرادی قطر پاسور ایرانی را در اختیار دارد با نتیجه سه بر یک اوکمان را شکست داد. عارف مرادی در این بازی امتیازی کسب نکرد.

*سری آ دو ایتالیا
محمدجواد معنوی نژاد:

در چارچوب هفته سوم لیگ سری‌آ دو ایتالیا، تیم ساتورنیا کاتانیا در حضور کامل محمد جواد معنوی نژاد با نتیجه سه بر دو مغلوب بانکا شد. این باخت در حالی به ثبت رسید که تیم کاتانیا با نتیجه دو بر صفر پیش بود. محمد جواد معنوی در این دیدار عملکرد خوبی داشت و بیست امتیاز به دست آورد.

*لیگ دو زنان اسلوونی
الهه پور صالح:

تیم فورمیس در چارچوب هفته سوم لیگ B اسلوونی توانست با نتیجه سه بر صفر از سد موریژن پوکونچی بگذرد که در این دیدار الهه پور صالح بازیکن ایرانی فورمیس عملکردی درخشان را از خود به نمایش گذاشت و با کسب هفده امتیاز نقش مهمی در پیروزی تیمش ایفا کرد.

همچنین روبرتو پیاتزا سرمربی تیم ملی والیبال ایران که هدایت آلیانز میلانو ایتالیا را در سوپر لیگای ایتالیا بر عهده دارد، در جریان هفته چهارم این لیگ با نتیجه سه بر یک از سد مونزا نایب قهرمان فصل قبل لیگ ایتالیا گذشت تا به دومین برد خود دست پیدا کند.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه