آخرین اخبار

شهداب با دروغ از پدرم امضا محضری گرفت / به مراجع قضایی شکایت می کنم/ پارسال رای برای من بود وحالا برگشته


شهداب با دروغ از پدرم امضا محضری گرفت / به مراجع قضایی شکایت می کنم/ پارسال رای برای من بود وحالا برگشته

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مبین نصری دریافت‌کننده ملی پوش والیبال، با اینکه در پلاس لیگا لژیونر شده، اما هنوز با شهداب یزد درگیر است. درگیرپرداخت ۴۰ درصد قرارداد فصل قبلش به یزدی‌ها. رایی که حسابی او را شاکی کرده است. با این حال اوهمه فکر و ذکرش را در تمرین و بازی برای زاویرچه لهستان گذاشته است.

* رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال معتقد است با اینکه قرارداد ۵ ساله نداشتیم، اما مبین نصری تعهد داده بود که ۴۰ درصد قراردادش را به شهداب بدهد. واقعا شما تعهد محضری داده بودید؟
فدراسیون والیبال تا پارسال قراردادش سه ساله بود و حتی قرارداد‌های بالای ۳ سال محضری هم قابل قبول نبود. آن موقع شهداب با دروغ به پدرم که بی سواد است، امضای محضری قرارداد ۵ ساله را گرفت. حتی برگه را به پدرم هم ندادند و من به پدرم گفتم به دفترخانه یزد برود و برگه محضری را بگیرد که ببینیم چه چیزی را امضا کرده است. قانون است که قرارداد بازیکن زیر ۱۸ سال را پدرش امضا می‌کند و با رسیدن به سن ۱۸ سال، خودش می‌تواند تصمیم بگیرد. حتی رئیس کمیته انضباطی گفته اگر باشگاه قبلا با پدر بازیکن زیر ۱۸ سال قرارداد ۱۰ ساله هم امضا کرده باشد، با رسیدن بازیکن به سن قانونی باید قرارداد جدید امضا کند، اما شهداب یزد هم از این قضیه بی خبر بود. اگر در جریان بود، حتما اجرا می‌کرد.

*تو پیگیر این رای کمیته انضباطی شدی؟
من با رئیس کمیته انضباطی تماس گرفتم، گفت رای سال قبل درباره مدت قراردادت بوده و این رای مربوط به پول قراردادت است. وقتی پرسیدم چرا به من خبر ندادید؟ گفت ما در لیگ ملت‌ها به خوش خبر سرپرست تیم ملی و پیمان اکبری سرمربی پیکان گفته بودیم. من به او گفتم من باید مطلع شوم نه آنها. من برگردم ایران به مراجع قضایی شکایت می‌کنم.

*ظاهرا بازی نکردن بازیکن جلوی تیم سابق قانون نیست و رییس کمیته انضباطی هم قبول ندارد. سازمان لیگ معتقد است تو هم خودت بازی رفت بازی نکردی درسته؟
اصلا این طور نبود. شهداب در رضایت نامه فصل قبلم برای ارومیه شرط بازی نکردن در بازی رفت و برگشت را گذاشت. من با اینکه دلم می‌خواست، به ناچاردور رفت بازی نکردم. من قبل از بازی به شرافت گفتم می‌خواهم بازی کنم، که با تهدید به من گفت اگر بازی کنی، نیم فصل دوم ارومیه را نمی‌بینی و برمی گردی به یزد. بازی برگشت هم که بازی کردم شهداب ازمن شکایت کرد. اگر واقعا به گفته ترابی، فرخی رئیس کمیته انضباطی قبول ندارد، پس چرا شهداب بابت این موضوع از من شکایت کرد؟

*شما در مصاحبه‌ای گفتی که ترابی پیغام داده که ۴۰ درصد قراردادت را باید به شهداب بدهی، اما ترابی می‌گوید ربطی به سازمان لیگ ندارد.
خانم میرزایی از سازمان لیگ با من تماس گرفت و گفت آقای نصری، ترابی گفته شما باید ۴۰ درصد قراردادت را به ما بدهی تا کارتت را صادر کنیم. من با تعجب گفتم برای چه؟ رای به نفع من صادر شده و یک هفته مانده به شروع بازی‌ها چرا کارت مرا صادر نمی‌کنید. اگر قرارداد من با پیکان اشتباه بود و با شهداب قرارداد داشتم چرا قراردادم را ثبت کردند؟ حتی وقتی پیمان اکبری از او پرسیده ما می‌خواهیم با مبین نصری قرارداد امضا کنیم او با شهداب قرارداد ندارد؟ گفته نه ندارد، قرارداد تا ۳ سال مورد تایید است. چطور ترابی هم قرارداد مرا ثبت کرد و هم کارت بازی صادر کرد و با پایان لیگ و ITC من صادر شده و حالا رای دیگری می‌دهند؟ فدراسیون باید جواب دهد. درباره این مساله توضیح بدهند.

*درست است که فدراسیون تلاش کرد تو به ارومیه بروی؟
نه. همان موقع هم گفتم که میثم صالحی، رامین خانی، شهروز همایون فرمنش و جواهری بلندزن‌های شهداب بودند. من بازیکن ۱۹ ساله چطور می‌توانستم با وجود آنها در ترکیب اصلی شهداب قرار بگیرم؟ کدام سرمربی برای بازی به من جوان، بازیکن باتجربه اش را روی سکو بگذارد؟ وقتی تیم دسته یکی هم نداشت، رضایت داد تا من به شهرداری ارومیه بروم. اصلا تلاش فدراسیون هم نبود. فدراسیون چه تلاشی برای رفتنم به ارومیه کرد؟ سیدعباسی به من پیشنهاد داد و من گفتم شاید شهداب پول بخواهد که گفت من صحبت می‌کنم. اگر می‌خواست فدراسیون تلاش کند، پارسال یک رای نمی‌داد و امسال یک رای دیگر. خنده دار است که پارسال رای به نفع من داده و امسال رای برگشته. اصلا چه اتفاقی افتاده که من در لهستان و بی خبر جلسه کمیته انضباطی را بدون حضور من برگزار می‌کنند و مرا محکوم می‌کنند؟ مگر چنین چیزی می‌شود؟

*درباره رای کمیته انضباطی با آقای تقوی رییس فدراسیون صحبت نکردی؟
من هنوز بابت رای جدید کمیته انضباطی با آقای تقوی رئیس فدراسیون صحبت نکرده ام. من شناسنامه ام گم شده بود و آقا پیمان گفته بود، مبین باید برای لیگ ملت‌ها
شناسنامه اش را بگیرد، گفته بود در واتس آپ پیام بده. من پیام دادم، اما وقتی جوابی نگرفتم. اگر آقای تقوی جواب دهد درباره این موضوع صحبت می‌کنم.
اما برای صعود به المپیک تنها کادر فنی مهم نیست، بلکه بازیکنان هم باید بخواهند. اگر بازیکن نخواهد کادر فنی چه کار می‌تواند بکند؟ کادر فنی تنها می‌تواند از نظر فنی، ذهنی روی تیم کار کند و اعتماد به نفس به تیم بدهد و بازیکن درزمین بازی می‌کند، پس ۷۰ درصد بازیکنان در پیروزی تیم نقش دارند و ۳۰ درصد کادر فنی.

* قرعه راحت تیم ملی در قهرمانی جهان را برای نتیجه خوب در این رقابت‌ها باید به فال نیک گرفت؟
قرعه راحتی در قهرمانی جهان داریم، اما ۳۲ تیم در ۸ گروه ۴ تیمی بازی می‌کنند، اگر به جمع ۱۶ تیم اول هم برسیم اتفاق خاصی نمی‌افتد، مگر اینکه به جمع ۴ تیم اول برسیم. پس قرعه راحت دور مقدماتی هم ملاک صعود نیست. البته تیم‌های همگروه ما هم قوی هستند و مثل تیم‌های آسیایی وافغانستان و پاکستان نیستند. ان‌ها هم در حال پیشرفت هستند و این طور نیست که بگوییم تونس، مصر و فیلیپین را می‌زنیم و تمام. اصلا آنها را ببریم جزو ۱۶ تا که برسیم باید رقبا را ببریم و برویم جزو ۸ تیم اول و بعد هم ۴ تیم اول و از خودمان باید راضی شویم.
*چرا همان موقع که شهداب با تو قرارداد بست و نیمکت نشین بودی با آقای داورزنی رییس وقت فدراسیون صحبت نکردی؟
سال اول که قرارداد بستم، گفتند با تیم نوجوانان، جوانان بازی می‌کنی و با تیم بزرگسالان تمرین و جز ۱۸ نفر هستی. سال دوم جزو ۱۴ نفر و سال سوم جزو ۷ نفر. سال اول با نوجوانان و جوانان بازی کردم، هر کجا بودیم بازی می‌کردیم و منتی هم نبود. سال دوم وقتی سوم جهان نوجوانان شدیم من چند پیشنهاد لیگ برتری داشتم. بازیکنان هم پستی من مثل پوریا حسین خانزاده در هراز بازی می‌کرد، من از شهداب خواستم بروم گفتند نه ما به تو نیاز داریم. در حالی که بلندزن هایش را گرفته بود و به خاطر قرارداد سه ساله کاری از دستم برنمی آمد. وقتی رفتیم یزد با هزار ترفند مرا به دسته یک فرستادند که می‌خواهیم بیشتر بازی کنی. من برای دسته یک خیلی کم پول گرفتم، کلا یک جفت کتونی گرفتم و تمام. سال بعد قهرمان آسیا شدیم و رفتم ارومیه که به تیم ملی دعوت شدم. با تیم جوانان قهرمان جهان شدیم و بهترین دریافت کننده جهان شدم. اگر ان سال من شهداب می‌ماندم دیگر والیبالم تمام می‌شد و باید خانه نشین می‌شدم. چطور اگر قرارداد من ۵ ساله بود، شرافت به من گفت بیا قرارداد جدید امضا کنیم؟ وقتی من به خاطر مبلغ پایین قبول نکردم گفت ما از تو شکایت می‌کنیم، زور و پول ما بیشتر است و قدرت داریم. من چندین با اقای داورزنی صحبت کردم، درک کردند. من خواستم کمکم کند تا به تیم ملی کمک کنم. من گفتم اگر به یزد برگردم تباه می‌شوم.
آقای داورزنی گفت همه چیز را به کمیته انضباطی بسپر و من هم قبول کردم. کمیته انضباطی رای را به نفع من داد و مرا بازیکن آزاد است و هیچ پولی هم نباید به شهداب یزد پرداخت کند.

* تو به بازیکنان جوان توصیه کردی که قرارداد بلند مدت امضا نکنند. چرا؟
شاید بهتر است بازیکنان با ارزیابی همه جانبه شرایط و اطلاعات کامل قرارداد ببندند.
چند نفر از باشگاه شهداب یزد به من زنگ زدند که تو چطور از دست اینجا خلاص شدی؟ ما نمی‌توانیم خلاص شویم. اصلا من سوال دارم که چرا هر سال تست می‌گیرند. هر سال ۱۰۰ نفر بازیکن قرارداد می‌بندند. پارسال نتیجه خوب نگرفتند ازآن‌ها در فصل جدید استفاده نمی‌کنند و با ۱۰۰ نفر دیگر قرارداد می‌بندند و از بازیکنان فصل قبل، برای رفتن طلب پول می‌کنند. سیاووش مردانی پشت خط زن مهرگان نور ۴۰۰ میلیون به شهداب پول داد، یوسف کاظمی ۸۰۰ میلیون تومان داد. چند بازیکن دیگر تنها به خاطر پرداخت پول جدا نشدند. عرفان اصغر پور که در تیم نوجوانان با ما بود، با اینکه بازیکن خوبی بود، اما دیگر والیبالش تمام شده. به خاطر باشگاه شهداب یزد. حالا من چه کاره ام که بازیکنان در تماس با من گلایه می‌کنند؟ قرارداد ۵ ساله یعنی چه؟ وقتی رای به نفع من می‌دهند و سال بعد رای برمی گردد، بابت همین به بقیه بازیکنان جوان می‌گویم مرا ببینند ودرس عبرت بگیرند. من هنوز درگیر قرارداد بلندمدت هستم. بعضی بازیکنان تماس می‌گیرند که ما چه راهی برویم که خلاص شویم. مسئولان شهداب می‌گویند ما چندبازیکنان جوان به تیم لیگ برتری معرفی کرده ایم. فقط یک نفر را بگویند که فیکس بازی کرده باشد، امیر غفور پشت خط زن است، محمدرضا موذن لیبرو، مسعود غلامی و عرفان نوروزی سرعتی زن، عثمان فریاد پاکستانی و شهروز همایونفر منش هم بلندزن هستند. تنها ایلشن می‌ماند که قرارداد چند ساله نداشته و هر سال تمدید کرده است. نمی‌دانم منظور آنها کدام بازیکن است. چرا یوسف کاظمی، سیاووش مردانی، امیر صداقت، فربد حق شناس و من در شهداب نیستیم؟

*درباره تهدید باشگاه هم ظاهرا تو می‌توانی به فدراسیون شکایت کنی. در این مورد اقدام کردی؟
تهدید باشگاه شهداب شفاهی بود. اگر تهدید آنها پیامکی یا فیلم بود حتما شکایت می‌کردم.

*از شرایطت در تیم زاویرچه درلهستان راضی هستی؟
خدا را شکر من از تیمم و امکانات زاویرچه خیلی راضی ام. خیلی خوب تمرین می‌کنم و بازی. شرایطم خیلی خوب است. شنیده ام که بعضی‌ها می‌گویند مبین نصری هنوز بازی نکرده. آنها نمی‌دانند هم پستی‌های من در تیم بازیکنان بزرگی مثل کوالک، آرون راسل، پاتریک هستند. من اهداف خودم را دارم، از طرفی اینجا هیچ بازیکن خارجی ۲۱ ساله‌ای بازی نمی‌کند. با این حال من در تمرینات سخت تلاش می‌کنم تا آماده باشم و میدان ببینم. البته سرمربی ام از من راضی است.

* به نظرت تیم ملی والیبال با سرمربیگری پیاتزا می‌تواند به المپیک لس آنجلس برسد و بدرخشد؟
پیاتزا سرمربی نامداری است. وقتی او برای سرمربیگری انتخاب شد اینجا به من تبریک گفتند. حتی وینیارسکی گفت پیاتزا رئیس من است و من هرچه دارم از او دارم. سرمربی خیلی خوب، با دیسپلین و کاریزماتیک است.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع دانشجو

نوشته های مشابه