آخرین اخبار

معجزه‌گر نیستم، اما معتقدم در استقلال موفق می‌شویم


معجزه‌گر نیستم، اما معتقدم در استقلال موفق می‌شویم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، پیتسو موسیمانه در مراسم معارفه خود به عنوان سرمربی جدید استقلال، اظهار داشت: می‌خواهم از این مجموعه و مدیرعامل باشگاه تشکر کنم. برای اینکه مرا به این تیم آوردند. همین طور می‌خواهم از مفاخر باشگاه بدلیل حضور در این مراسم تشکر کنم. شاید خیلی دقیق تاریخ باشگاه را ندانم، اما می‌دانم این عزیزان چه افتخاراتی به دست آوردند تا استقلال باشگاه بزرگی شود.

وی افزود: از این مراسم خوبی که برای ما فراهم کردید ممنون هستم. از هواداران تیم هم تشکر می‌کنم که از همان آفریقا انرژی آنها را گرفتم. چنین مسائلی باعث شد به استقلال بیایم. قلب‌های آبی زیادی گرفتم. آن موقع من قراردادی امضا نکرده بودم، اما عشقی که به من ورزیدند باعث شد قبل از امضای قرارداد به تیم بیایم.

موسیمانه گفت: تحقیقات زیادی انجام دادم و با دوست ۲۰ ساله خود کارلوس کی‌روش نیز مشورت کردم. او سرمربی آفریقای جنوبی بود و برای آمدن به استقلال با او نیز برخی مسائل را بررسی کردم.

در فوتبال وقتی برنده نشوید، زمانی ندارید
سرمربی جدید استقلال خاطرنشان کرد: همچنین با آیاندا پاتوسی نیز صحبت کردم. در نهایت تصمیم گرفتم به استقلال بیایم. خیلی خوشحالم در اینجا حضور دارم. تاریخچه باشگاه را می‌دانم و می‌فهمم کجا هستم. می‌دانم چه انتظاراتی از من وجود دارد.

وی افزود: راهی طولانی برای بازگشت به روز‌های خوب است، اما در فوتبال نیاز به زمان داریم. البته وقتی برنده نشوید، زمانی نیست. به همین دلیل باید با سرعت به شرایط خوب برگردیم و اگر برنده نشویم نمی‌توانیم زمان بخریم. صبح روز مسابقه با النصر به دبی رسیدم، اما تیم ما خیلی خوب بازی کرد. این نشان می‌دهد استقلال قابل احترام است. البته برای رسیدن به هدف، راهی طولانی داریم.

موسیمانه تصریح کرد: برای انجام این موارد اکنون در استقلال هستم. فقط یک جلسه تمرین با تیم داشتم. قبل بازی با خیبر که فردا برگزار می‌شود یک روز وقت دارم. می‌دانم زمان مناسبی نیست تا از تیم اطلاعات بگیرم. طبیعی است امروز هم نمی‌توانیم زیاد تمرین کنیم، اما باید پیروز شویم، زیرا تنها راه بالا آمدن بردن بازی‌هاست. بازیکنانم نیاز دارند با یک برد اعتماد به نفسشان بازگردد. در کنار این پیروزی‌ها باید آرام آرام فرهنگ تیم را عوض کنیم.

وی افزود: باید راه بازی خود را پیدا کنیم. هرچند تاکتیک و تکنیک زمانی می‌آید که پشتش تفکر درستی باشد و در غیر این صورت کاری نمی‌توانید بکنید، اما باید به لوگو و برند استقلال احترام بگذاریم. باید برای این لوگو بازی کنیم. برای قهرمانی باید تفکر تیمی داشته باشیم نه انفرادی، برای همین به بازیکنان گفتم اگر نظم و احترام نسبت به تیم و لوگوی نداشته باشید، هیچ راهی وجود ندارد.

میانگین سنی استقلال بالا است، باید دوندگی و اشتیاق تیم زیاد شود
سرمربی استقلال ادامه داد: آنها پیش از این، بازی متفاوتی با آنچه در ذهن ماست انجام دادند. باید این قضیه را بهبود ببخشیم. باید به بازیکنان زمان بدهیم تا رو به جلو، به سمت برد و گل زدن کار کنند. اگر گل نزنید نمی‌توانید برنده باشید. باید آرام آرام این روند را بهبود بخشیده و هجومی کار کردن را افزایش بدهیم، اما این به معنی فراموش کردن دفاع نیست. دیدید در آخرین بازی لیگ استقلال ۳ گل خورد.

موسیمانه عنوان کرد: ساده است؛ هم باید مراقب دفاع باشید تا گل نخورید و هم گل بزنید، اما بالانس کردن این قضیه سخت است. اگر بتوانیم این کار را انجام بدهیم خیلی ایده‌آل است و برنده می‌شویم. جدا از آن باید روحیه تیمی را القا کنیم. میانگین سنی تیم مقداری بالاست. باید آرام آرام تیم را مقداری جوان کنیم تا دوندگی، اشتیاق و انگیزه تیم بیشتر شود. این کار هم نیاز به زمان دارد تا انرژی تیم را با بازیکنان جوان ایرانی بیشتر کنیم. همزمان نیاز به تجربه بازیکنان باتجربه هم داریم.

 
وی افزود: باید راه مناسب برای وضعیت تیم را پیدا کنم. باید با داشته‌های خود بالانس را به وجود آورده و توصیه‌های لازم را به بازیکنان داشته باشم. این امکان پذیر نیست مگر با کمکی که اطرافیان و دستیاران ایرانی من انجام می‌دهند. هرچند از یک کشور با فرهنگ فوتبالی متفاوتی آمده‌ایم، اما باید مفاخر ایرانی و دستیاران ایرانی که کنار من هستند، این شناخت را به ما بدهند. همیشه سعی دارم درباره شرایط تیم مشورت بگیرم.

سرمربی استقلال تصریح کرد: اعتقاد دارم آدم‌های درستی پشت سر و کنار من هستند. هرچند فقط ۲ روز است به ایران آمده‌ام و شناخت زیادی ندارم، اما همه ما برای یک هدف یعنی کمک به برند استقلال فعالیت می‌کنیم.

باید ذهنیت تیم را عوض کنیم و بازیکنانی را بیاوریم که سطح تیم را بالا ببرند
موسیمانه گفت: تجربه کار با تیم‌های بزرگ مثل استقلال را دارم. مبحث جدیدی برای من نیست و این کار را قبلا هم انجام دادم. امیدوارم بتوانم تغییرات را صورت بدهم، زیرا دیگر زمانی برای پایین رفتن نداریم بلکه باید تیم را بالا بیاوریم. تنها نمی‌توانم چنین کاری کنم، زیرا من بازی نمی‌کنم و باید با کار تیمی انجامش بدهیم. به بازیکنان خود اعتقاد دارم. آنها از چیزی که ما می‌خواهیم پیروی می‌کنند. همه ما یک هدف مشترک به نام استقلال داریم. می‌دانم ۲ ستاره روی لوگوی باشگاه چیست. خود من هم پیش از این ۳ ستاره کسب کرده و ۳ بار در جام جهانی باشگاه‌ها بوده‌ام.

 
وی خاطرنشان کرد: مقابل تیم‌های بزرگی مثل بارسلونا بازی کرده‌ام. این مبحث جدید نیست. می‌دانم کار ساده‌ای هم نداریم، اما با حمایت مدیریت و کادرفنی، ابتدا باید ذهنیت تیم را عوض کنیم و پس از آن با آوردن برخی بازیکنان که بتوانند تیم را به سطح بالاتری ببرند، شرایط تغییر را به وجود آوریم. رئال مادرید را مثال می‌زنم که با وجود حضور بازیکنان بزرگ مثل رونالدو و بنزما در ترکیب این تیم در گذشته، هر بار به دنبال آوردن بازیکنان جدید و کیفیت تازه هستند.

هواداران باید روی بازیکنان فشار بگذارند و به ما انگیزه بدهند
سرمربی استقلال اضافه کرد: چنین تیم‌هایی همیشه تحت فشار هستند. من معجزه‌گر نیستم، اما مربی هستم که خوب نتیجه گرفته و فکر می‌کنم بتوانم به تیم کمک کنم. از همین فردا کار ما شروع می‌شود. فقط یک روز وقت داشتم، اما هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست. اعتقاد دارم برنده می‌شویم و چرا نباید ببریم؟

وی افزود: برای بازیکنان دیدار با النصر را مثال زدم. هرچند دیدار با خیبر با آن دیدار قابل قیاس نیست، زیرا در آن مسابقه سادیو مانه یا رونالدو درون زمین بودند، اما فردا باید با همین تفکر خوب دفاع کردن همراه با بهبود بخشیدن وضعیت خط حمله به زمین برویم. به آنها گفتم وقتی در لیگ ایران ۳ گل می‌خورید و مقابل النصر یک گل یعنی ایراد تفکری دارید و باید ذهنیت عوض شود.

موسیمانه تصریح کرد: روز گذشته سعی کردیم بیشتر روی زمین کار کنیم. من بهترینِ خود و هرچه در توان دارم در استقلال می‌گذارم. کادرفنی‌ام ۱۱ سال است با من هستند که مانند سایر ارکان باشگاه تمان توان خود را برای تغییر شرایط به کار می‌گیرند.

وی افزود: امیدوارم ورزشگاه پر از تماشاگر باشد. هواداران از استقلال حمایت کرده و به ما انرژی بدهند. فشار را روی بازیکنان بگذارند و به ما انگیزه بدهند. اگر انرژی برای ما ایجاد شود می‌توانیم تغییرات را صورت بدهیم. از حمایت همه تشکر می‌کنم و بهترین‌ها را می‌خواهم. امیدواریم آنچه می‌خواهیم را در زمین ببینیم.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع دانشجو

نوشته های مشابه