پاسداشت و انتقال ارزشها مهمترین رسالت آموزش و پرورش است
مجتبی هاشمی امروز ۱۷ بهمن ماه در گردهمایی رؤسا و کارکنان ادارات حراست آموزش و پرورش استانهای قطب ۵ کشور (خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، گلستان، یزد، سیستان و بلوچستان و کرمان) در کرمان با بیان اینکه اگر همگرایی شکل گیرد به بهترین نتایج میرسیم، افزود: انقلاب اسلامی هرگز خالی از مدل و الگوی انقلاب حسینی نبوده، حماسه حسینی الهامبخش حماسه خمینی بود و امام راحل (ره) رهبری بانفوذ بود که توانست همه اقشار مردم را با خود همراه کند.
وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی فردی بود که تبدیل به یک مکتب شد، چون ولایتپذیر، دستگیر مردم و آبروی آنان و دارای شاخصهای بارز انسانی، اخلاقی و ایمانی بود.
رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش تهی از مفاهیم ارزشی، نمیتواند پیش برود، واقعیت معلمی، اخلاق و رفتار معلمی است و تفاوت رهبری با مدیریت این است که رهبر، ایدهپرداز، خلاق و انگیزه بخش است و مدیر در پس این انگیزهها هدف تعریف میکند و سازمان را به سمت هدف میبرد، رهبر برای آینده و مدیر برای حال برنامه میچیند و شهید سلیمانی رهبری میکرد.
هاشمی با بیان اینکه امام (ره) با شخصیت الهام بخش خود مردم را پای کار آورد، افزود: یکی از مفاهیم مکتبی ما شامل سبک زندگی است و جمهوری اسلامی این شرایط را ایجاد کرده که ارزشها را به نسل جوان انتقال دهیم و آموزش و پرورش در همه نظامهای سیاسی باید احساس خوش بینی ایجاد کند.
وی گفت: کار کارکنان حراست آموزش و پرورش، شناخت ارزشها و انتقال آنهاست و لازم است کارکنان حراست اشراف کامل بر امر آموزش و پرورش داشته باشند، تسلط بر شیوه نامهها، بخشنامهها و مسیرها نیاز است. ما باید در حوزه ایجابی، پیشگیری و اصلاح روشها و فرآیندها کار کنیم، کاردان و کاربلد باشیم.
رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در نظامی مکتبی زندگی میکنیم، معلمی خود را نباید فراموش کنیم. هر جا از مردم فاصله بگیریم از اهداف جمهوری اسلامی ایران فاصله گرفتهایم.
وی تصریح کرد: اولویتبندی بسیار مهم و منابع محدود است، نیازها را باید احصا و بیشترین ابزار و سرمایه را صرف اولویتبندی کنیم، بعد نقشه راه تعریف کنیم. باید حفظ حرمت اشخاص در پهنه اجرا بیاید تا روحیه امیدواری را بتوانیم تقویت کنیم.
انتهای پیام
این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.
منبع ایسنا